Da bi izbjegli tehnološki višak nastavnika, u SŠ Delnice odlučili su razred od 19 učenika podijeliti na dva, što je naišlo na popriličan otpor učenika i njihovih roditelja
povezane vijesti
DELNICE – Ako ne dođe do spajanja 2.a i 2.b razreda, ja ću svoju kćer ispisati iz Srednje škole Delnice i potražiti mogućnost za njen upis u neku od gimnazija u Rijeci ili u Zagrebu, govori nam Željka Nikola Belobrajdić koja već više od dva mjeseca intenzivno nastoji riješiti nezadovoljstvo svog djeteta, ali i većine ostalih učenika ta dva razreda, izazvano razdvajanjem jednog razreda na dva odjeljenja. Iz obilne e-mail korespondencije i brojnih zapisnika koje nam je Nikola Belobrajdić ponudila priča ide ovako…
Upisi u prvi razred SŠ Delnice, održani uoči prošle školske godine, donijeli su upis 19 goranskih dojučerašnjih osnovaca u prvi razred opće gimnazije te, nažalost, ni jednog u smjer prirodoslovne gimnazije. To je, pak, značilo da toj školi nedostaje jedan planirani smjer, što automatski znači i opasnost za manji broj sati nastavnom osoblju, odnosno pojavu tehnološkog viška. Da bi to izbjegli, u SŠ Delnice odlučili su – a to je potpuno legalno ukoliko dozvoli Ministarstvo znanosti i obrazovanja – taj jedan razred od 19 učenika podijeliti na dva razreda, čime je izbjegnuta opasnost tehnološkog viška. No, to razdvajanje nisu sva djeca, odnosno njihovi roditelji, prihvatili s radošću. Vidi se to iz činjenice da je u međuvremenu u gimnaziju u Rijeci otišlo petero učenika, pa sada 2.a razred broji četiri, a 2.b razred deset učenika. I tu, čini se, nije kraj jer uz Željku Nikolu Belobrajdić, mogućnost ispisa djeteta iz nekog od ovih razreda najavljuju i neki drugi roditelji.
Uloga ministarstva
– Drugog izlaza ne vidimo jer smo dosad sve pokušali, ali nas se nimalo ne uvažava. Najprije smo, naravno, razgovarali sa školom, ali tu ni jednog trenutka nismo naišli na razumijevanje, već na tvrdnje kako je odluku o razdvajanju razreda donijelo nadležno ministarstvo. No, to je samo formalno točno, jer ministarstvo tu odluku nikada ne bi donijelo da iz SŠ-a Delnice nije stigao prijedlog o pretvaranju jednog u dva razreda. Upravo to u nekoliko su nam navrata rekli i predstavnici ministarstva, naglasivši da su spremni, ako iz SŠ-a Delnice stigne zahtjev o spajanju tih razreda, iznova odgovoriti pozitivno. Isto su nam potvrdili i u Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje Primorsko-goranske županije, naglasivši da se kod ovakvih slučajeva uvijek nastoji ići na ruku školama koje same predlažu rješenja poput ovog o razdvajanju jednog, u osnovi, malog razreda od 19 učenika. Sad ih je još manje, a čini mi se da će ih biti još manje, pa zaista ne vidim kamo to vodi. Zbog svega toga sam, uz suglasnost deset roditelja koji su potpisali peticiju o spajanju ta dva razreda, odlučila istupiti u javnost, govori Željka Belobrajdić Nikola.
Iz dokumentacije koju nam je predočila vidljivo je, primjerice, kako Školski odbor prihvaća inicijativu roditelja i zalaže se za spajanje ova dva razreda, a od ukupno 14 učenika, peticiju kojom se to traži potpisalo je desetero njihovih roditelja, odnosno više od dvije trećine. Nije protiv toga ni Ministarstvo znanosti. »Mišljenja smo da takvu odluku može donijeti Školski odbor, a da bi ravnatelj pri donošenju odluke trebao voditi računa o najboljem interesu učenika i osigurati nesmetano odvijanje odgojno-obrazovnog procesa«, piše u dopisu nadležnog Ministarastva Vesna Hrvoj–Šic.
Škola ne odustaje
No, na Školskom odboru glasovanje nikako da dođe na red, a zapisnik s posljednjeg sastanka tog tijela pokazuje da u Srednjoj školi Delnice ne žele odustati od postojanja dvaju razreda, odnosno nisu za spajanje. Tako, govoreći u ime Nezavisnog sindikata, prof. Anto Tadić upozorava da će, ukoliko dođe do spajanja 2.a i 2.b razreda, čak petnaest nastavnika izgubiti normu, odnosno postati tehnološki viškovi i to nikako ne bi bilo dobro ni za nastavnike, ni za djecu, ni za školu. Protiv spajanja je i Vijeće roditelja, a komentirajući sva ova zbivanja na toj sjednici Školskog odbora Slađana Srkoč, ravnateljica SŠ Delnice, rekla je »da se sva ova priča podigla na previsoku ljestvcu te da se u priču pokušavaju uplesti i gradonačelnici i načelnici Gorskog kotara, Županija te Ministarstvo znanosti i obrazovanja te da Školski odbor mora razmišljati o posljedicama svojih odluka i razmišljati o interesu djece i interesu škole«.
Sve su to, smatra Željka Nikola Belobrajdić, argumenti koji nemaju uporište u općem boljitku i razvoju, najmanje u brizi za djecu:
– Mislimo da se s rješavanjem ovog problema namjerno odugovlači ravnateljica i pojedini zaposlenici, a sve radi očuvanja radnih mjesta pojedinih profesora. Nepojmljivo nam je da ravnateljici i pojedinim djelatnicima te škole prioritet nije interes učenika, već interes nekoliko zaposlenika. Svima njima bi trebalo biti jasno da je svrha postojanja škole – školovanje učenika. Ako učenici odu, a uz petero koji su to već učinili, sprema ih se isto to učiniti njih još nekoliko – onda ni za djelatnike ove škole neće biti posla, zaključila je Željka Nikola Belobrajdić.
Danas sastanak Školskog odbora
Možda će do rješenja doći danas na sastanku Školskog odbora zakazanom u 16 sati. Stanje je vrlo teško, a prave komunikacije, čini se, nedostaje. Stav prosvjetara itekako je razumljiv, jer je danas gubitak posla dramatičan za veliku većinu ljudi. No, isto tako treba razumjeti i roditelje. Posebno stoga jer su baš među onima sve rjeđima goranskim roditeljima koji su dijete odlučili upisati u SŠ Delnice.