Ljepota goranske jeseni u mjestašcu Gorski Lazi nedaleko od Gerova / Foto A. LEŠ
Ono što dodatno raduje je činjenica da po broju ostvarenih noćenja i dolazaka, kao i recenzija posjetitelja, privatni smještaj viših kategorija obara sve rekorde u odnosu na 2019. i prošlu godinu, a i popunjenost tih kapaciteta je na zavidnoj razini – točnije od 150 do 200 dana godišnje
povezane vijesti
DELNICE – Uspješna ovogodišnja hrvatska turistička priča nastavlja se na području Gorskog kotara, i to brojkama koje daju naslutiti kako bi 2022. godina mogla biti nova »granična« godina, odnosno ona na kojoj će se temeljiti daljnje procjene o uspješnosti turizma mjerene brojem dolazaka i noćenja gostiju. Naime, po službenim podacima, Gorski kotar nadmašuje rekordnu 2019. godinu i iznimno uspješnu prošlu godinu. Konkretno, u deset mjeseci ove godine bilježi se 14,60 posto više noćenja i 7,59 posto više dolazaka u odnosu na rekordnu 2019. godinu, te 19,25 posto više noćenja i 12,54 posto više dolazaka u odnosu na prošlu godinu. Ove su brojke u prosjeku »jače« od brojnih destinacija uz obalu, a ono što dodatno raduje je činjenica da po broju ostvarenih noćenja i dolazaka, kao i recenzija posjetitelja, privatni smještaj viših kategorija obara sve rekorde u odnosu na 2019. i prošlu godinu, a i popunjenost tih kapaciteta je na zavidnoj razini – točnije od 150 do 200 dana godišnje. To su sjajni rezultati i za najrazvijenije hrvatske turističke krajeve pa je jasno da Gorski kotar u sve većoj mjeri privlači pažnju imućnijih gostiju koji ne pitaju za cijenu ako znaju da će se opustiti, odmoriti i uživati.
Nastaviti pozitivan trend
Potvrđuje to i činjenica da je gotovo postalo pravilo i po nekoliko mjeseci ranije rezervirati smještaj. To je posebno uočljivo upravo ovih mjeseci kada su već gotovo svi postojeći kapaciteti rezervirani ne samo za novogodišnje blagdane, već i znatan dio za zimske praznike. Baš na temelju tog interesa svi koji žele turizmu Gorskog kotara napredak nadaju se da će se ovaj sjajan rast broja noćenja i dolazaka u odnosu na čuvenu 2019. godinu nastaviti te na kraju dovesti i do nove rekordne godine. Naravno, u Gorskom kotaru već sada planiraju aktivnosti vezane uz nastavak ovog pozitivnog trenda, što nam je potvrdio i Petar Hrg, direktor zajedničkog TZ-a Gorskog kotara.
Više od odmora
Spominjući dijelove promidžbenih aktivnosti TZ-a Gorskog kotara, direktor Petar Hrg posebno ističe tematsku godišnju kampanju »Što je danas luksuz?« kojom se željelo i uspjelo istaknuti vrijednosti destinacije koja posjetitelju pruža više od odmora i samim boravkom u Gorskom kotaru smanjuje utjecaje svakodnevnih životnih briga. Uz to, kaže Hrg, tu je i niz drugih promotivnih aktivnosti. – Imamo novi portal destinacije, kao i hike projekt označavanja pješačko-planinarskih staza, učinjen je i značajan iskorak prema emitivnim tržištima, poglavito prema tržištima njemačkog govornog područja. Snimljen je i emitiran je film »Kamperom kroz Hrvatsku« čiji će se promotivni učinci preliti i na sljedeću turističku sezonu, govori Hrg. |
– U sljedećoj godini usmjerit ćemo pozornost na daljnje jačanje brenda destinacije pomoću vizualne prezentacije svih Turističko-informativnih centara u destinaciji. Dopunit ćemo foto i videomaterijale novim zimskim motivima, nastavit ćemo daljnji razvoj hike i bike projekta, pripremit ćemo elaborate za smeđu signalizaciju unutar destinacije za prometnice u nadležnosti Županije i Države. Nastavit ćemo s promotivnim aktivnostima prema domaćem tržištu i dodatno pojačati zahvat prema emitivnim tržištima. Posebnu pažnju posvetit ćemo pozicioniranju ključnih manifestacija u destinaciji i podržati pozicioniranje naših malih proizvođača njegujući u procesu načela održivosti, nabraja Hrg, koji posebno naglašava da su u svega godinu i pol dana djelovanja Ureda jedinstvene Turističke zajednice Gorskog kotara i sustavnog rada na promociji turističke ponude, regiju prepoznale i mjerodavne institucije.
Više od prosjeka
– Gorski kotar je na Danima hrvatskog turizma bio među finalistima za izbor najuspješnije destinacije ruralnog turizma. Očigledno, u jako kratkom vremenu zajedničkim smo snagama sa svim dionicima u destinaciji učinili ogroman iskorak u pozicioniranju turističke ponude ovog kraja, a pritom smo zadržali zavidnu kvalitetu pružene usluge našim posjetitelja, ističe Hrg posebno ukazujući na to da sustavno praćenje kvalitete pružene usluge posjetiteljima Gorskog kotara pokazuje da je ukupna ocjena značajno iznad prosjeka.
– Prema obrađenim mišljenjima i dojmovima, ta je ocjena 88 od ukupno 100. Obrađen je uzorak od 5.000 mišljenja i dojmova, a iznimno visoko su ocijenjene ponude lokalnih OPG-ova (98/100), privatnog smještaja (95/100), atrakcija (93/100), turističkih agencija (100/100), ugostiteljskih objekata (89/100) te hotela (85/100).
To su svake pažnje vrijedni pokazatelji, a posebno nam je drago da je uočljiv trend kojim sve veći broj dionika u turizmu goranskog kraja odgovara na recenzije i zahvaljuje se gostima na komentarima i ocjenama. Sve češće se suptilno potiče i motivira goste da ostave svoje mišljenje na online platformama, koje su za Gorski kotar jedan od iznimno učinkovitih alata promocije (novi trend dosadašnjeg »od usta do usta«). Gosti pri odabiru destinacije, smještaja, atrakcija, ugostiteljskog objekta, turističke agencije i slično najviše vjeruju dojmovima koje su ostavili gosti koji su boravili i osjetili gostoprimstvo, ljepotu, uslugu i cjelokupni turistički proizvod neodoljivog Gorskog kotara, zaključio je Hrg.