NOVI LUČKI OBJEKTI

Gat Garofulin već primio nova plovila. Završeni radovi treće faze rekonstrukcije luke Baška

Mladen Trinajstić

Foto ŽLU Krk

Foto ŽLU Krk

Ova faza radova obuhvatila je proširenje gata Garofulin te izgradnju tri na njega okomito položena gata, a uređen je i sam korijen gata Garofulin te je u podmorje položen novi sidreni sustav za plovila



BAŠKA – Prošle godine započeti radovi na realizaciji treće faze projekta rekonstrukcije luke Baška sad su i službeno završeni. Kako su nam prezentirali predstavnici Županijske lučke uprave Krk koja je ujedno bila i investitor tog velikog i vrijednog projekta ulaganja u lučku infrastrukturu, na novoizgrađenim je lučkim objektima u luci Baška nedavno obavljen tehnički pregled, čime su se stekli uvjeti da se novi privezišni kapaciteti te krčke luke konačno stave u uporabu. Ova faza radova obuhvatila je proširenje gata Garofulin te izgradnju tri na njega okomito položena gata, a u sklopu projekta je uređen i sam korijen gata Garofulin te je u podmorje položen novi sidreni sustav za plovila koja se ondje sad mogu vezivati.


Završna faza


Kako nam je predstavio Alfred Franković, ravnatelj krčke Županijske lučke uprave, ukupna vrijednost u ovoj etapi izvedenih radova iznosila je nešto više od 1,5 milijuna eura, s uključenim PDV-om. Radovi na završnoj, četvrtoj fazi kreću najesen, a bit će podijeljeni u dvije uporabne cjeline. Čelnik ŽLU-a Krk navodi i da će se spomenuti zahvati izvoditi kroz tri kalendarske godine.


– Završna faza, naime, podrazumijeva izgradnju gata 5, ispred Stare rive te gata 4 u tlocrtnom obliku slova T, u akvatoriju između Garofulina i Stare rive. Po njenom završetku, luka će biti bogatija za 51 komunalni i 36 nautičkih vezova – zaključuje Franković.





Gat 4 tlocrtnog T-oblika, između Garofulina i Stare rive, u prvom će svom dijelu biti okomito položen na obalni zid na koji će se sam i oslanjati te će biti dug 28, a širok 2,5 metra. Gat 5 će se pak nastaviti na postojeću glavu Stare rive. Dužine je 85,9, a širine 2,5 metra, nastavljaju predstavnici te županijske ustanove, navodeći i da su oba buduća gata planirana i projektirana kao »fiksne raščlanjene konstrukcije temeljene na pilotima«.


Privezni prstenovi


Plovila će se na tim gatovima vezati u četverovez, i to na gat 4 na dijelu koji je paralelan s postojećom obalom, a na gatu 5 s obje njegove strane. Na gatovima će se postaviti privezni prstenovi, a bit će opremljeni i mornarskim stepenicama. Trošak izgradnje četvrte, ujedno i završne faze sad već višegodišnjih ulaganja u bašćansku luku procjenjuje se na iznos od 1,1 milijun eura, s uključenim PDV-om.