Snimio Mateo Levak
Danas je čvor napokon pušten u promet u punom profilu, s po dvije ulazne i izlazne trake, što bi stanovnicima dobrog dijela Matulja i Kastva trebalo značajno olakšati pristup centru Rijeke
povezane vijesti
- “Dobro jutro, uskoro bivši predsjedniče”: Primorac posegnuo za plagiranjem Butkovićeve i Radeljićeve kampanje
- Butković ponudio pomoć u saniranju željezničke pruge u Hercegovini koja je oštećena u poplavama
- Beroša će, izgledno, naslijediti ova istarska liječnica. Odlaze li u “paketu” još neki Plenkovićevi ministri?
Čvor Trinajstići na riječkoj obilaznici, odnosno autocesti A7, vrijedan pet i pol milijuna eura, danas je službeno pušten u promet, dvije i pol godine nakon početka izgradnje i gotovo četiri mjeseca nakon završetka radova. Prije nešto više od dva tjedna u promet su privremeno bila puštena dva traka čvora, po jedan ulazni i izlazni, zbog zatvaranja izlaza s obilaznice prema Matuljima i tunelu Učka, a danas je čvor napokon pušten u promet u punom profilu, s po dvije ulazne i izlazne trake, što bi stanovnicima dobrog dijela Matulja i Kastva trebalo značajno olakšati pristup centru Rijeke, kao i mreži autocesta.
Otvaranju čvora prisustvovali su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, gradonačelnici Rijeke i Kastva Marko Filipović i Matej Mostarac, načelnik Općine Matulji Vedran Kinkela te predsjednik uprave Hrvatskih autocesta(HAC) Boris Huzjan, a ministar Butković je prilikom otvaranja najavio i projekt izgradnje spoja autoceste A7 s poslovnom zonom Miklavlje, na području Općine Matulji, koja bi trebala postati značajan logistički centar u funkciji riječke luke i prometnog pravca.
Butković je istaknuo kako je čvor Trinajstići značajan projekt na riječkoj obilaznici, proistekao iz inicijative Općine Matulji.
– U suradnji s HAC-om, odnosno tadašnjom Autocestom Rijeka-Zagreb krenuli smo u projektiranje i čvor je sada u funkciji, nakon svih dobivenih dozvola. zahvaljujem i Hrvatskim autocestama i Općini Matulji, čija suradnja je vrlo dobra, a za iduću godinu pripremamo i projektnu dokumentaciju za čvor Miklavlja, nekoliko kilometara dalje, gdje će biti buduća poslovna zona, a za njezino funkcioniranje potreban je i adekvatan priključak na mrežu autocesta, rekao je ministar, najavivši za iduću godinu i projekt izgradnje čvora Kozala na riječkoj obilaznici.
Predsjednik uprave HAC-a Boris Huzjan je izrazio zadovoljstvo izgradnjom čvora Trinajstići, i njegovim puštanjem u promet.
– Vrijednost radova je pet i pol milijuna eura, izvođač je bio GP Krk, a mislim da je vidljivo kako su svi radovi izvedeni na visokoj razini, rekao je Huzjan.
Najviše razloga za zadovoljstvo puštanjem čvora Trinajstići u promet u punom profilu imali su načelnik Matulja Vedran Kinkela i gradonačelnik Kastva matej Mostarac, jer će novi čvor značajno rasteretiti postojeće prometnice u njihovim jedinicama lokalne samouprave, a lokalnom stanovništvu omogućiti brži pristup Rijeci i dalje prema mreži hrvatskih autocesta.
– Zahvaljujem HAC-u i Ministarstvu prometa na završetku ovog projekta. On je stvarno značajan zbog prometne povezanosti Matulja, Kastva, Rijeke i cijele mreže autocesta. To je bilo vidljivo već po prvim brojkama, u zadnjih dva tjedna, otkad je zatvoren izlaz sa zaobilaznice prema Matuljima, odnosno Istri, a djelomično je otvoren čvor Trinajstići, kojim je dnevno prolazilo po petnaest tisuća vozila. To je najbolji pokazatelj koliko će biti rasterećenje lokalnih prometnica, pogotovo kad i čvor Matulji profunkcionira u punom profilu spoja na Istarski ipsilon. Ovo je jako značajno, zahvaljujem svim dionicima, kao i izvođaču radova i veselim se novim projektima koje je Ministarstvo najavilo u budućnosti na području naše općine, rekao je Kinkela.
Kastavski gradonačelnik Mostarac je kazao kako novi čvor ima veliki značaj za Grad Kastav, pri čemu će postati glavna pristupna točka riječkoj obilaznici i autocestama za dobar dio stanovnika.
– Čvor se djelomično nalazi na području Grada Kastva, dobio je naziv po naselju na području našeg grada, a zajedno s Općinom Matulji i Primorsko-goranskom županijom sudjelovali smo u otkupu zemljišta za izgradnju ovog čvora koji će sigurno postati jako važan, pogotovo za dio stanovnika Kastva koji su do sad vožnjom do čvora Diračje gubili puno vremena, prolaskom kroz Martinkovac i dalje. Ovo će kao ulaz na zaobilaznicu postati važan segment dvakodnevnog odlaska na posao većine Kastavaca, a resteretit će i postojeću prometnu infrastrukturu u Gradu kastvu, gdje se maksimalno trudimo da i u najvećim špicama prometa ne dolazi do prevelikih gužvi, a ovaj čvor će to svakako dodatno omogućiti, rekao je Mostarac.
Čvor Trinajstići je izgrađen kao ulaz i izlaz sa zaobilaznice u obama smjerovima, a njegovom je izgradnjom omogućen lakši i brži pristup zaobilaznici iz brojnih naselja na području Matulja i Kastva, čime bi se trebale znatno rasteretiti prometnice iz smjera Kastva prema Rijeci, preko Martinkovca i Zameta, kao i čvor Diračje, ali i prometnica koja prolazi središtem Matulja kojom se danas veliki broj vozača iz okolnih naselja koristi za pristup zaobilaznici na postojećem čvoru Matulji.