SNIMIO - MILAN ĐEKIĆ
Izvođači imaju svoj tim koji stvara što i kako izvođač želi prenijeti svojoj publici, kaže Ernie Gigante Dešković, ravnatelj Festivala Opatija
povezane vijesti
OPATIJA – Nakon naše ocjene da je na nedavnom koncertu talijanske glazbene dive Anne Oxa na opatijskoj Ljetnoj pozornici bilo određenih »tehničkih poteškoća«, odnosno da je zvuk bio nekoliko decibela preglasan, u javnom prostoru javile su se različite kritike. Javnost je bila podijeljena na manji dio onih koji su se složili s tom našom ocjenom, te na većinu koja nije imala nikakvih zamjerki.
– Nakon nastupa Anne Oxa primili smo brojne pohvale publike na nastup i dosad nismo primili ni jedan prigovor. Nismo zabilježili neki problem s razglasom, ali provjerit ćemo, jer je i nama u interesu da sve bude najbolje moguće, kaže Ernie Gigante Dešković, ravnatelj Festivala Opatija, koji organizira događanja na ovoj posebnoj pozornici.
Tonska proba
Ova rasprava koja se pojavila u javnosti bila je povod i da s Giganteom Deškovićem porazgovaramo o temi ozvučenja toga prostora za vrijeme koncerta, odnosno kako to funkcionira za pojedini koncert.
– Ponekad ljudi, malo romantično, misle da prostorom ide osoba i sluša na uho. Ali kao i u svim sferama života, tako i ovdje, tehnologija preuzima stvar. To su unaprijed definirani tehnički rideri i automatizirani sustavi koji u zoni publike stvaraju željeni zvuk. Iz tog razloga netko tko nije u zoni publike, recimo nalazi se na rubu gledališta, drukčije čuje koncert.
Nadgleda li se rad produkcije i sound sistema?
– Izvođači imaju svoj tim koji stvara što i kako izvođač želi prenijeti svojoj publici. Recimo, nastupi Anne Oxa su već godinama više od koncerta, već svojevrsni performans s pokretima tijela, simbolikom vode, porukama i pričom prema osjetima: tamni zastori, svjetlosni flashovi, izvorni tonaliteti za različite instrumente iz različitih dijelova svijeta, simbolika različitosti ljudi koji dijele sudbinu istog planeta kao što instrumenti dijele istu pozornicu. Po reakcijama publike čini mi se da su bili oduševljeni. Ako je netko imao drugačiji dojam, doista ne znam.
Rade li se prilagodbe i dodatno tijekom koncerta, osim naravno na tonskim probama? Je li u ovom slučaju bilo odrađeno sve potrebno na tonskoj?
– Naravno. Koncerte nije moguće ni započeti ako nije bilo tonske probe. Sve je definirano unaprijed tako da prilagodbi tijekom koncerta ustvari ne treba biti.
Light i ton majstori
Kontrolira li i tko rad tonaca?
– U režiji većih koncerata nije osoba, već tim koji vodi light majstor i majstor tona, a koji je uglavnom dio tima izvođača.
Postoje li kakve regulative vezan uz ozvučenje? Osobito za poluzatvorene prostore kao Ljetna (osim naravno za otvorene kao stadione)?
– Ljetna pozornica je otvoren prostor i ukoliko se misli na zakonske regulative, one su vezane uz zakone države gdje se koncerti održavaju. U Hrvatskoj su te regulative vrlo korektne što i nama olakšava stvari, pa smo unutar nekoliko godina naše područje uspješno stavili na kartu aktualnih zvijezda poput Ramazzottija, Sabatona, Dianne Krall, Epice, Norah Jones, mlađih zvijezda poput Il Volo i Mattea Bocelija, do legendi poput Toma Jonesa, Al Bana i Michaela Boltona. Raznovrsno, kako bi svatko mogao pronaći nešto za sebe. Drago mi je što je sad Anna Oxa dodana tom nizu. Naravno, najveće hvala našoj publici koja je uvijek uz nas i Gradu Opatija bez kojeg sve to ne bi bilo moguće.