SNIMIO: VEDRAN KARUZA
Silvana Dimova tvrdi da su joj u Autotroleju odbili prodati mjesečnu kartu unatoč tome što je predočila digitalnu potvrdu o nezaposlenosti, dok u Autotroleju odgovaraju da se potvrde Zavoda za zapošljavanje produžuju automatski te ih nije potrebno donositi, a da se osoba za koju je zatražila kartu ne nalazi na popisu Zavoda
povezane vijesti
RIJEKA – Unatoč tome što sam na prodajnom mjestu Autotroleja predočila potvrdu o nezaposlenosti, u elektronskom obliku, na mobilnom telefonu, tamo su mi odbili prodati mjesečnu putnu kartu za nezaposlene osobe za mjesec kolovoz, požalila se našoj redakciji čitateljica Silvana Dimova, koja ističe kako je za prethodna dva mjeseca, lipanj i srpanj, bez ikakvih problema izradila mjesečne putne karte. Prošlog petka to joj, kaže, nije uspjelo.
– Došla sam na prodajno mjesto na Jelačićevom trgu, u petak 1. kolovoza, te službenici na šalteru predočila potvrdu o nezaposlenosti na mobilnom telefonu, namjeravajući kupiti karte za sebe i svog brata, koji je također nezaposlen. Na to je reagirala službenica sa susjednog šaltera koja je došla do nas i rekla mi da ne mogu na temelju elektronske potvrde na mobilnom telefonu kupiti mjesečnu kartu. Rekla je i da se takve potvrde krivotvore te tražila potvrdu na papiru s pečatom Zavoda za zapošljavanje. Pitala sam je kako je moguće da sam kupila karte za prehodna dva mjeseca. Odgovorila mi je da nju to ne zanima. Na moje pitanje kako ću se voziti autobusom bez karte također je, vrlo osorno, odgovorila da to nije njen problem i da se snađem. Ne znam u čemu je problem, u prethodna dva mjeseca kupila sam kartu bez problema, a sad zbog samovolje jedne službenice ne mogu kupiti kartu. Idući dan, u subotu, pokušala sam kupiti kartu samo za sebe, ali mi ista službenica to nije dopustila, kaže Dimova.
Prva izrada karte
Iz Autotroleja, na naš upit, odgovaraju kako se potvrde Zavoda za zapošljavanje produžuju automatski, ako je osoba uvedena u sustav te je i dalje nezaposlena i samim time nije potrebno donositi potvrdu. Potvrdu je, ističu, u fizičkom obliku, potrebno donijeti samo prilikom prve izrade karte za nezaposlene, a za svaki idući mjesec, ako je osoba i dalje nezaposlena, potvrdu o nezaposlenosti Autotroleju dostavlja Zavod. Također navode i da je Dimova, prilikom prve izrade karte za nezaposlene, predočila potvrdu Zavoda na papiru.
– U vezi upita oko ostvarivanja prava na kartu za nezaposlene osobe, treba napomenuti kako se pravo ostvaruje prijavom na Zavod za zapošljavanje gdje nezaposlene osobe dobiju potvrdu o statusu nezaposlene osobe koja vrijedi mjesec dana. Predočenjem iste ostvaruju pravo na kupovinu mjesečne karte za nezaposlene osobe. Potvrdu nije potrebno donositi na šalter iz mjeseca u mjesec, već je dovoljno na Zavodu naznačiti da se osoba uvrsti u evidenciju koju Zavod svaki mjesec dostavlja KD-u Autotrolej.
U konkretnom slučaju Silvane Dimove korisnica je kartu za sebe kupila za srpanj, i to predočenjem potvrde 18. lipnja 2024. godine. Prilikom prošlotjednog posjeta našem prodajnom mjestu nije niti iskazala interes za kupnju karte sebi već nepoznatoj muškoj osobi za koju niti je predočila potvrdu Zavoda, niti se ista nalazi na popisu koji se dostavlja KD-u Autotrolej. Pokazivala je nekakvu potvrdu na mobitelu te se pozivala na sustav e-građanin putem kojeg se karte ne kupuju. Bila je izrazito neugodna. U konačnici, gospodin za kojeg je ista htjela kupiti kartu dužan je dostaviti vjerodostojnu potvrdu koju je izdao Zavod ili biti na popisu Zavoda koji se dostavlja KD-u Autotrolej. Naime, manipulacije lažnim i ručno prepravljenim potvrdama su itekako česte, ne samo u ovoj kategoriji putnika, tako da su vjerodostojne potvrde nužne, ističu iz Autotroleja.
Državljanka Makedonije
Inače, Dimova nam je putem e-maila poslala i presliku svoje potvrde o nezaposlenosti, kao i mjesečne karte koju je prethodno izradila te uplate za iznos mjesečnih karata za lipanj i srpanj. Također, poslala nam je i fotografiju mjesečne karte, kao i elektronsku potvrdu o nezaposlenosti, na kojoj stoji datum 2. kolovoza ove godine.
– Imam elektronsku potvrdu, zajedno s elektronskim pečatom. Nije mi jasno zašto na temelju toga ne mogu kupiti mjesečnu kartu za javni gradski prijevoz. Jedino objašnjenje koje mi pada na pamet je da sam državljanka Makedonije, iako već osamnaest godina živim u Hrvatskoj, kao i da se gospođa na šalteru Autotroleja ponaša kao da je to njena privatna tvrtka, a ne javni prijevoznik pa ona odlučuje tko može kupiti kartu, a tko ne, što je žalosno, zaključuje Dimova.