VOZAČI AUTOTROLEJA

Bosak Employment poriče nehumane uvjete za strane vozače: “Ispunili smo sve obaveze prema Nepalcima i Filipincima”

Marinko Glavan

Snimio Milan Đekić

Snimio Milan Đekić

U Agenciji Bosak Employment tvrde da u mjestu Kraj, gdje su Autotrolejovi vozači iz Nepala i Filipina smješteni, nijedna kuća nije priključena na vodovod, pa tako ni ova gdje su radnici



Nakon što smo prošlog tjedna posjetili radnike Autotroleja iz Filipina i Nepala, smještene u mjestu Kraj, kojima su građani, udruge i njihovi kolege vozači iz riječkog javnog gradskog prijevoznika donirali hranu, vodu i ostale potrepštine, što im, prema njihovim tvrdnjama, nije osigurala agencija za zapošljavanje Bosak Employment, upit o postupanju prema radnicima uputili smo i samoj agenciji preko koje su dobili posao kao vozači u Autotroleju.


Podsjećamo, radnici su nam ispričali da su bili ostali bez adekvatnih zaliha hrane, a kuća u kojoj su smješteni nije priključena na vodovod, već se vodom opskrbljuje iz »šterne« koja je, međutim, bila prazna. Požalili su se i da nemaju prijevoza do mjesta gdje počinju s vožnjama, već su svakog dana morali pješačiti do prve stanice na kojoj su započinjali s radom više od pola sata.


Nakon što su o cijelom slučaju počeli izvještavati mediji, osim hrane i vode, osigurano im je i vozilo za prijevoz do posla, kao i nešto novca od strane agencije, a mi smo Bosak Employmentu poslali upit o tome zbog čega su radnici smješteni u mjestu Kraj, zašto im nije bila osigurana hrana i voda (kuća u kojoj su smješteni nije priključena na vodovod), kao i zbog čega im nije bio osiguran prijevoz do radnog mjesta, dok im Autotrolej prošlog tjedna nije ustupio svoje vozilo. Zanimalo nas je i uzima li Bosak Employment proviziju od svojih zaposlenika ili isključivo od tvrtki u kojima rade.


Zlurada tvrdnja




Na naš upit tek ovog tjedna stigao je odgovor odvjetnika Zorana Pilipovića iz Zagreba koji se predstavio kao punomoćnik društva Bosak Employment d.o.o. Odgovor odvjetnika prenosimo u cijelosti.


»Šest radnika, koji su ujedno i strani državljani, (Filipini, Nepal), zaposleni su u Republici Hrvatskoj od dana 1. lipnja 2024. godine, izuzev radnika Montifar Ariela, koji je naš djelatnik, uz izvjesne prekide, uzrokovane pandemijom COVID-19, od 2018. godine.


Upravo je gospodin Montifar dionik priloga objavljenog u medijima u kojima ističe kako naša Agencija u cijelosti prema njemu postupa nehumano i to na način da mu, kao i njegovim kolegama, kako navodi, nije osiguran pristup pitkoj vodi, kao i to da mu/im nije osigurana prehrana u RH.


Uvodno ističemo, bez ikakve demagogije, da nam je doista više nego žao što je u medije plasirana priča koja, između ostaloga, a s našeg aspekta gledišta, u meritumu vezano za našu Agenciju ima više nego negativne konotacije.


Svjesni činjenice da naš odgovor u pogledu forme ima limitirano vrijeme i prostor, vrlo koncizno ističemo da četvorica od šest djelatnika rade u trgovačkom društvu »KD Autotrolej« d.o.o., od 13. lipnja 2024. godine.


Preostala dva djelatnika nisu imala do kraja riješenu potrebnu dokumentaciju da bi mogli početi s radom pa su potrebne dokumente čekali u kući iznajmljenoj za potrebe radnika, zajedno s četiri radnika koji su već počeli s radom.


Pomalo je zlurada Vaša tvrdnja da je radnicima onemogućen pristup pitkoj vodi jer kuća nije priključena na vodovod, što ne odgovara istini, unatoč činjenici da kuća nije spojena na vodovodne cijevi jer cjelokupno naselje i okolina nemaju pristup vodi iz vodovoda jer u toj regiji vodovod nije ugradio infrastrukturu, temeljem koje bi itko imao pristup vodi iz vodovoda, dok kuća u kojoj su smješteni radnici ima, kao i sva okolna domaćinstva, gustirnu, rezervoar u koji se slijeva kišnica koja se koristi kao voda za piće i sve ostalo te se uz to dovozi pitka voda i deponira u rezervoare, što je i ovdje, za cijelo vrijeme boravka stranih radnika, bio slučaj.


Četvorica od šestorice radnika počeli su s radom 13. lipnja 2024., te su sukladno odredbama ugovora na relaciji naručitelj te naša Agencija kao izvršitelj primili plaću za minuli rad dana 10. srpnja 2024. Dvoje radnika koji još nisu započeli s radom, 10. srpnja 2024. godine primili su naknadu uz plaću, odnosno naknadu, a svih šestero radnika, iako to doista nije (iako se moguće čini amoralno, ako ne i nezakonito) obveza naše Agencije, primili su akontaciju, temeljem koje su se uz osiguran im smještaj, mogli i prehraniti.


Plaća radnika koji su radili isplaćena je u visini uglavljenoj ugovorom između Autotroleja i našeg Društva, a koji ugovor Vam materijalne potkrijepe radi dostavljamo u prilogu našeg očitovanja.


Akontacija koju, nerado to ističemo, no prisiljeni smo – a ponavljamo, nismo u obligaciji isplatiti – radnicima je bila isplaćena u visini od 100 eura putem računa, a na koji im je deponiran iznos, na ime plaće, odnosno naknade.


Ugovori o radu


Ugovor o ustupanju radnika naručitelju, KD Autotrolej d.o.o., sklopljen je 13. studenog 2023., kojim se naručitelj obvezao u roku od narednih 6 mjeseci zaposliti 20 radnika. Plaće, sukladno odredbama Ugovora, na relaciji Autotrolej d.o.o. – Bosak employment d.o.o., isplaćuju se radnicima do desetog dana u kalendarskom mjesecu koji nastupa protekom mjeseca u kojem je rad izvršen.


Iz kojeg razloga djelatnici tvrde, što nas bez i minimuma patetike s ljudskog aspekta žalosti, da ne znaju kolika im je plaća, unatoč potpisanim ugovorima koji su dvojezični da bi radnici u cijelosti shvatili bit i sadržaj ugovora, treba detektirati od radnika samih, jer mi konkretnom informacijom ne raspolažemo.


Plaće su regulirane zakonskim i podzakonskim općim odredbama, a koje su isključivo i samo u ingerenciji KD Autotroleja d.o.o. pa se vezano uz navedeni upit, molimo obratite naručitelju.


Ugovore o radu naravno da su radnici potpisali, jer se tu radi o esencijalnoj, obligatornoj stvari, bez koje bi Ugovori o radu bili ništavni. Za smještaj radnika odgovorna je naša tvrtka, koja je smještaj i osigurala i za koji mjesečno izdvaja 960 eura, plus nadoknada režijskih troškova.


Zaključno, ne tražeći konkretnog krivca, mediji, eventualno sami djelatnici ili treća, za sada neidentificirana strana, a što je najizvjesnije da odgovara istini, ističemo da smo prema radnicima ispunili sve ugovorom preuzete obveze, kako smo prema njima postupali u cijelosti humano, i u skladu s pravilima postupanja dobrog domaćina ili gospodarstvenika, u svom bitku, u cijelosti humano, ni najmanje ne povređujući pravila morala, ukazujemo da nam je poradi medijskih objava, koje su prije našeg očitovanja plasirane, nastala šteta čiju visinu još utvrđujemo i aktivno radimo na saniranju iste, stoji u odgovoru.


Autotrolej razmišlja sam zaposliti radnike zaposlene preko agencije


Ugovor Autotroleja s agencijom Bosak Employment istječe u studenom ove godine, a prema tom ugovoru preko ove je agencije u Autotrolej trebalo doći dvadeset vozača iz stranih zemalja, mahom Filipina i Nepala.


Direktor Komunalnog društva Robert Mrvčić prošlog nam je tjedna kazao da agencija nije ispunila svoje ugovorne obaveze, posebno po pitanju rokova za zapošljavanje vozača, kao i da u Autotroleju razmišljaju da, nakon isteka ugovora s agencijom, sami zaposle vozače koji sad rade preko agencije.