Škola po mjeri digitalnog doba

ŽTŠ Moravice jedina e-Škola u Gorskom kotaru

Marinko Krmpotić

Svrha projekta e-Škole je stvaranje digitalno zrelih škola koje će razvijati digitalno kompetentne i istraživački nastrojene učenike, željne novih znanja i prilagođene zahtjevima modernog obrazovanja i europskog tržišta rada



MORAVICE  Zahvaljujući dosadašnjim postignućima u informatizaciji i modernom načinu poučavanja, Željeznička tehnička škola Moravice jedina je goranska škola koja je ušla u pilot-projekt »e-Škole: Razvoj sustava digitalne zrelosti škola«, ističe novi ravnatelj te ustanove Borivoj Dokmanović, naglašavajući da se vrijednost tog rezultata vidi i iz činjenice da se za spomenuti projekt kandidiralo 705 osnovnih i srednjih škola, a odabrane su samo 152, među kojima je i ŽTŠ:


  »Zadovoljni smo i ponosni ovim priznanjem koje je rezultat činjenice da su se djelatnici i učenici Željezničke tehničke škole uključivali u različite inicijative, projekte, edukacije, bilo u vlastitoj ili tuđoj organizaciji, u lokalnoj i široj zajednici. Primjerice, od školske godine 2013./2014. uveden je e-Dnevnik u šest razrednih odjela, a od ove školske godine koristi se u svim razrednim odjelima. Prema fondu EU-a »Razvoj ljudskih potencijala« aplicirali smo projektom »E-bilježnica«, sudjelovali smo u E-learning akademiji, naši nastavnici sa stručnim i znanstvenim radovima sudjelovali su na nizu konferencija, veliki trud ulažemo u održavanje web stranice škole u Carnetovom CMS sustavu, a 2011. i 2012. godine plasirali smo se među deset najboljih u kategoriji srednje škole na natjecanju »Skockajte web!«    

Suvremeni alati


Svrha projekta e-Škole je stvaranje digitalno zrelih škola koje će razvijati digitalno kompetentne i istraživački nastrojene učenike, željne novih znanja i prilagođene zahtjevima modernog obrazovanja i europskog tržišta rada.


Pilot-projekt u koji je ušao i ŽTŠ Moravice prva je faza koja će poslužiti za testiranje organizacijskih, tehnoloških i obrazovnih pretpostavki uvođenja IKT-a (informacijsko-komunikacijske tehnologije) u obrazovne procese, a odabrane škole bit će u prilici prilagoditi načine učenja i poučavanja novom informatiziranom okolišu s ciljem uporabe suvremenih metoda i alata u nastavi, kao i lakše praćenje napredovanja učenika.    

Tim e-učenja


Početna faza pilot-projekta podrazumijeva uvođenje digitalnih sadržaja za nastavu matematike, fizike, biologije i kemije, a škole će dobiti i novu opremu, širokopojasni pristup mreži te edukaciju nastavnika i ostalog osoblja u školi.




U početku tableti će biti osigurani za nastavnike, a u svakoj pokusnoj školi između jedne i četiri učionice bit će opremljene pametnim ekranima i sustavima za upravljanje učionicom«, govori Dokmanović, dodajući da su, potaknuti projektom e-Škole, u ŽTŠ-u Moravice osnovali Tim e-učenja koji će se baviti planiranjem i koordiniranjem aktivnosti s ciljem unaprjeđenja statusa e-učenja u ovoj školi.