Lošinj u finalu s Bečom i Peruom

Treća nagrada za inovacije u turizmu: ”Miomirisi i okusi Lošinja” doživjeli svjetski uspjeh

Slađana Vignjević

Lošinjska delegacija na svečanosti dodjele nagrada Svjetske turističke organizacije u Madridu

Lošinjska delegacija na svečanosti dodjele nagrada Svjetske turističke organizacije u Madridu

Na sajmu u Madridu predstavilo se preko devet tisuća kompanija iz 165 zemalja, a nagrađeni lošinjski koncept zdravlja, vitalnosti, bioraznolikosti, održivog razvoja i odgovornog turizma našao se u finalu s Bečom i prvoplasiranim Peruom



MALI LOŠINJ » Koncept Turističke zajednice grada Malog Lošinja »Miomirisi i okusi Lošinja« dobitnik je treće nagrade Svjetske turističke organizacije za izvrsnost i inovacije u turizmu. Lošinj se našao u finalu s Bečom i prvoplasiranim Peruom, a nagrada je dodijeljena u Madridu, posljednjeg dana međunarodnog sajma turizma Fitur. Lošinjska delegacija na čelu s gradonačelnikom Garijem Cappellijem i direktoricom TZG-a Đurđicom Šimičić, koja je istaknula kako je ovo veliko priznanje i potvrda brendiranja Lošinja kao otoka vitalnosti i destinacije zdravlja te voditeljicom ureda Biserkom Regvat, nije krila oduševljenje.


  – Ponosni smo na ovako veliki svjetski uspjeh naše male destinacije. Priznanje je ovo svim građanima, svima koji su većim ili manjim udjelom podržali koncept zdravlja, vitalnosti, bioraznolikosti, održivog razvoja i odgovornog turizma. Veliko svjetsko priznanje je čast i obveza da nastavimo razvijati turizam u ovom smjeru. Hvala svima koji su nas podržali, uključivali se u projekt, davali ideje, zajedno smo ga širili, mijenjali, razvijali. Na jednak način i s novom energijom krećemo u daljnji razvoj našeg prekrasnog lošinjskog arhipelaga, koji smo s ponosom predstavili svijetu, rekla je direktorica TZG-a Malog Lošinja Đurđica Šimičić.


 


 Održivi turizam




Nagrađeni projekt Lošinja temelji se na tradiciji još od vremena kada je Ambroz Haračić, biolog i profesor, ustvrdio značajke specifične mikroklime otoka koja pogoduje zdravlju.



U sklopu razvoja projekta Miomirisi i okusi Lošinja, TZG provodi brojne programe, od edukacija, festivala, suvenira do miomirisnog kalendara i Miomirisnog otočnog vrta. Među ostalim, tu su i Miomirisni doživljaji pet otoka, uređeno je 250 kilometara šetnica s edukacijskim pločama, a šetnice se tematiziraju u skladu s poticanjem zdravlja i tradicionalnog života Lošinjana.



  Razvojem baznog projekta Miomirisi i okusi Lošinja, Grad u suradnji s TZG-om i Institutom za turizam razvija i projekt »Program razvoja održivog turizma grada Malog Lošinja«. Program obuhvaća 30 različitih projekata koji su grupirani u skupine zaštite prirodnih resursa, socio-kulturnih resursa te gospodarske održivosti, a u projektu sudjeluje više od 50 objekata uz indirektne partnere. Glavne smjernice svih projekata usmjerene su na važnost očuvanja i zaštite bioraznolikosti po kojoj je Lošinj poznat.


  Uz brojne dosadašnje nagrade i priznanja, nagrada Svjetske turističke organizacije sigurno je najznačajnija dosad. Ustvrdio je to i gradonačelnik Cappelli.


 


 Stalne edukacije


– Veseli i ohrabruje činjenica da su ulaganja konstantna u svim vrstama smještaja, da potičemo jedni druge na kvalitetu, napredak, ulažemo u ljudske potencijale, edukacije koje se odvijaju u svim segmentima, od škole aromaterapije, do škole jezika, komunikacijskih vještina, a ona koja pokazuje da smo je svi zajedno usvojili s odličnim uspjehom, upravo su Mirisi i okusi Lošinja. Svijet prepoznaje da živimo viziju u kojoj pokušavamo zadržati vrijednosti, privrženost kraju koji nas određuje, ali i zadužuje zbog onih koji dolaze nakon nas, da gradimo ponos u očima naše djece, u istinskom življenju napretka, ali poštujući izvornost prirodnog, uvijek misleći za dobrobit ovoga kraja koji živi na temeljima turizma i njegovu razvitku, zaključio je gradonačelnik Gari Cappelli.


  Ocjenivački sud činilo je 11 nezavisnih članova. Osim nagrade koja je dodijeljena Lošinju, nagrade su se dodijelile u još dvjema kategorijama, za životno djelo te Ulysses nagrada koja se dodjeljuje istaknutom znanstveniku za doprinos i inovacije na području turizma. Na sajmu u Madridu predstavilo se preko devet tisuća kompanija iz 165 zemalja.