Foto: Marin Aničić
Prije točno 25 godina, 17. veljače 1992. godine, započela je s radom u iznajmljenoj sobi u hotelu »Adriatic«, a danas ima 40 zaposlenika i financijski je najuspješnija hrvatska turistička agencija
OPATIJA Vjerujem u mlade ljude i njihove ideje. Smatram da je u ovom poslu izuzetno bitan timski rad i zato niti jedna karika u lancu ne smije biti nezadovoljna. To je neki ključ uspjeha kojim se ja vodim – rekla je Katica Hauptfeld, direktorica i osnivačica Katarina linea, agencije koja je proslavila 25. rođendan u svom opatijskom sjedištu u nazočnosti novinara. Pred točno 25 godina, 17. veljače 1992. godine, započela je s radom u iznajmljenoj sobi u hotelu »Adriatic«. Na hotelskom stolu imala je jedan mali kompjutor i veliku želju i volju za radom. Danas, nakon 25 godina rada agencija Katarina line je financijski najuspješnija hrvatska turistička agencija s gotovo 40 zaposlenih, najvećom flotom od 55 brodova za krstarenje Jadranom te vlastitim uredima u Opatiji, Splitu i Dubrovniku.
– Firma je iz godine u godinu rasla. Možda će neki reći polako, ali nama je uvijek na prvom mjestu bilo da svi s kojima radimo budu zadovoljni. Počeli smo s jedrenjacima, trabakulom »Gusar«, agencija se od samog početka fokusirala na krstarenja po Jadranu i receptivni turizam. Flota je rasla, a jednostavni trabakuli s malim skromnim kabinama, prerasli su u suvremene drvene brodove. Njih potom mijenjaju i oni željezni koji predstavljaju veliki iskorak u hrvatskoj maloj brodogradnji i turizmu. To su bili prvi namjenski građeni mini kruzeri.
»Srebrni pir« agencija »Katarina line« sa brodarima, stranim poslovnim partnerima, hotelijerima proslavit će 25. studenog, na Svetu Katarinu. Na slavlju se očekuje oko 300 uzvanika, ljudi koji su ugradili dio sebe i bili upravo onaj važan »kotačić« u ovoj uspješnoj hrvatskoj priči.
Četiri nova broda
Bila je to i najava naših Deluxe krstarenja koja su započela 2012. godine, a koja su izuzetno dobro prihvaćena od Amerikanaca, Južnoafrikanaca, Australaca, Novozelanđana – priča Hauptfeld i već najavljuje gradnju još luksuznijih brodova koji će krstariti Jadranom, a koji se proizvode, grade u Hrvatskoj. Već ove godine u flotu će se uključiti još četiri nova broda, a 2018. godine planira se gradnja još dva mala kruzera.
– U našem razvoju nažalost nas ne prate luke sa svojom infrastrukturom. Na našem Jadranu ima luka koje još nemaju struju. Kvarner je po tom pitanju dosta napravio, uložilo se u male luke na otocima, međutim, žao mi je da Opatija zaostaje – govori Hauptfeld.
Zapošljavanje
Krstarenja čine samo jednu trećinu poslovanja ove agencije putem koje u Hrvatsku dolazi oko 100.000 gostiju. Naime, protekle godine na brodovima Jadranom je plovilooko 26.500 gostiju, a za oko 70.500 gostiju organiziran je odmor u smještajnim kapacitetima.
Tvrtka »Katarina line« svake godine jednotjedno krstarenje u turističkoj sezoni poklanja djeci Vukovara, tako će i ove godine na krstarenje doći jedan razred Vukovaraca. Humanitarno djelovanje u slavljeničkoj godini bit će još značajnije. Agencija će po svakom gostu na krstarenju izdvojiti jedan euro te ga donirati udrugama koje okupljaju osobe sa Down sindromom u Rijeci i Dubrovniku.
– Računamo, s obzirom na broj putnika koje smo proteklih godina imali, da ćemo na taj način skupiti oko 25.000 eura – istaknuo je Daniel Hauptfeld.
– Kako smo uspješno razvijali program krstarenja, tražili su naši gosti da im ponudimo i neki program na obali. Tako danas imamo nekoliko tura koje se mogu spajati i kombinirati s krstarenjima – dodaje osnivačica tvrtke koja ima još planova i ideja kako unaprijediti poslovanje i razvijati tvrtku.