Novi incident uslijed kvara

Opasni pružni prijelaz: Vlak u prolazu, a rampa u Matuljima opet u zraku

Marina Kirigin

Pružni prijelaz u Matuljima je vrlo prometan, ali ne i siguran - pojačan oprez u vožnji je itekako potreban / Snimio Marin ANIČIĆ

Pružni prijelaz u Matuljima je vrlo prometan, ali ne i siguran - pojačan oprez u vožnji je itekako potreban / Snimio Marin ANIČIĆ

Rampa je, prema riječima Miodraga Šarca koji je  videozapisom zabilježio događaj, ostala u zraku u ponedjeljak u 18.50 sati. Iz HŽ-a potvrdili da uređaj nije bio u funkciji u ponedjeljak navečer



MATULJI Rampa na matuljskoj željezničkoj pruzi još je jednom ostala u zraku dok je tom dionicom prolazio vlak. Bila je noć i upaljena svjetla pa su se svi automobili na željezničkom prijelazu na vrijeme zaustavili. Na Facebook stranicama snimka podignute rampe i vlaka već je zabilježila velik broj »pogleda«, ali i komentara.


Slučaj je to koji se ponavlja. Već ovog ljeta u nekoliko navrata zabilježeno je fotoaparatima kako vlak prolazi prugom, a rampa stoji podignuta. Matuljci, posebno oni koji tu prugu prelaze nekoliko puta dnevno, zato se s pravom pitaju čeka li se nesreća kako bi se tek tada ugradio novi i sigurniji sustav. Rampa je u zraku prema riječima Miodraga Šarca, koji je  videozapisom zabilježio događaj, ostala u ponedjeljak u 18.50 sati. Vlak je, kaže, sporo prolazio, a o svemu je obavijestio Općinu Matulji.


Prekid na grlu žarulje


Podsjetimo, posljednji put ovog ljeta rampa je u zraku ostala zbog kvara, i tada je rečeno kako će uskoro biti uveden i novi sustav podizanja i spuštanja rampe na ovom željezničkom prijelazu u Matuljima, no prema riječima zamjenika načelnika Alena Ružića, to se još nije dogodilo.


– Odmah po dojavi smo intervenirali i zvali nadležne u Hrvatske željeznice, a danas smo uputili i e-mail. Ono što znamo je da je od posljednjeg događaja uveden poseban režim, odnosno u slučaju kvara vlakovođa dobiva nalog, zaustavlja vlak, trubi, i polako prolazi prijelazom – objasnio je Ružić koji je čekao odgovore od nadležnih u Hrvatskim željeznicama.Korporativne komunikacije Hrvatskih željeznica jučer su u vrlo kratkom roku odgovorile na novinarska pitanja vezana uz posljednji događaj, zabilježen 19. listopada.

– Na dosadašnjem, odnosno trenutnom sustavu osiguranja željezničko-cestovnog prijelaza Opatija – Matulji, osiguranom svjetlosno-zvučnom signalizacijom i mehaničkim branikom, zbog kvarova ili održavanja, dolazi do smanjene pravilnosti u radu uređaja. Do posljednjeg kvara na uređaju, 19. listopada, zbog prekida na grlu žarulje i zamjeni žarulje na cestovnoj svjetlosnoj signalizaciji, uređaj nije bio u funkciji od 18.42 do 20.10 sati. Važno je napomenuti, da u situacijama gdje se pojave nepravilnosti na osiguranju željezničko-cestovnog prijelaza, kao što je primjerice spomenuti kvar na prijelazu u kolodvoru Opatija-Matulji, prema odredbama Pravilnika o načinu i uvjetima za obavljanje sigurnog tijeka željezničkog prometa, svi vlakovi obvezni su zaustavljati se prije prolaska preko željezničko-cestovnog prijelaza.


Novi uređaj čeka dozvole


Prometnik u takvim slučajevima izdaje strojnom osoblju vlaka koji napušta prvi kolodvor prije željezničkog-cestovnog prijelaza nalog kojim ga službeno informira o nepravilnosti u radu uređaja. Strojno osoblje shodno nalogu zaustavlja vlak, bilo putnički ili teretni, pred samim prijelazom i kad se uvjeri da je prolaz siguran, nastavlja laganu vožnju uz trubljenje sve do izlaska vlaka sa željezničko-cestovnog prijelaza.  Na taj je način zajamčena sigurnost svih sudionika u prometu – ističu u HŽ-u, a na pitanje o uvođenju novog sustava dodaju kako je u tijeku ishođenje potrebnih dozvola za puštanje u rad novog elektroničkog uređaja na željezničko-cestovnom prijelazu u kolodvoru Opatija-Matulji, a novo osiguranje imat će ugrađene automatske polubranike i cestovnu svjetlosno-zvučnu signalizaciju.