snimio Miroslav Krpan
Novi datum i sat koji će biti upisan u povijest grobničke staze je 9.travanj 2018. u 12,48 sati kada je „iscurio“ poljednji dužinski metar novog asfalta. S 5.200 tona mase prekriveno je 55 tisuća četvornih metara staze.
GROBNIČKO POLJE – Pista Automotodroma Grobnik u cijelosti je presvučena novim asfaltnim slojem. Dosanjan je san dug gotovo 40 godina. U trenucima posljednjeg metra polaganja asfalta potekle su i suze radosnice mnogih koji su dio svoje radne karijere, kao i sportskog aktivizma proveli uz ovaj jedini u Hrvatskoj, a širom svijeta poznati objekt oktanskog sporta.
– Vrijeme nas je konačno pomilovalo, tri i pol dana radilo se gotovo bez prestanka, 66 sati intenzivnog posla gotovo 50-tak ljudi koji su jednu priču priveli izuzetno uspješno kraju. Na Grobnik je tijekom vikenda stiglo čak 180 šlepera posebno pripremljene asfaltne mase kojom se danas sjaji uistinu grobnička ljepotica. Radovi kroz sedam faza potrajali su od početka prosinca prošle godine, rekonstruirana je podloga trkaće piste od njene baze do vrha, a ovaj čin bio je samo zaršnica obimnog posla vrijednog 10-tak milijuna kuna. Sredstva smo mi, Automotodrom Grobnik d.o.o. i Motociklistički klub Kvarner kroz kreditne linije osigurali sami i ovo nam je temelj daljnjeg rada – s ushićenjem je neposredno po povlačenju teških strojeva sa staze izrekao Zdenko Šantić, direktor Automotodroma Grobnik d.o.o.
S 5.200 tona mase prekriveno je 55 tisuća četvornih metara staze.
Novi datum i sat koji će biti upisan u povijest grobničke staze je 9.travanj 2018. u 12,48 sati kada je „iscurio“ poljednji dužinski metar novog asfalta. Vrijedi istaknuti da su svi, ali istinski svi sudionici ovog važnog projekta bili oduševljeni suradnjom, odličnom koordinacijom unutar više tvrtki koje su objedinile posao s domaćinima, od talijanskih partnera,konzultanata i dizajnera, te izvođača Grupe Dromo i Adige Bitumi, do našeg GP Krk u čijoj se asfaltnoj bazi stvarala specijalna masa asfalta po posebnoj recepturi , te domicilnog nadzora riječkog Rijekaprojekta.
– Ova staza ima izuzetan potencijal, pista ima istinsku, neku svoju dušu, atraktivnost, nagibe, visinsku razliku, povezane zavoje. Godinama sam dolazio na Grobnik, iako imam bogato iskustvo na sličnim poslovima širom svijeta motivacija i izazov je bio toliko jak da sada vidim kako nisam pogriješio. U ovom smo poslu primjenili najveća iskustva, prilagodili podlogu za jednu novu budućnost, a zasigurno je da će prije svega ova smjesa i tvrdoća novog sloja manje trošiti gume, što je bila odlika one prvotne postave, da će izdržati dugo, dugo. Stečena iskustva i ispitivanja proteklih mjeseci već sam primjenio na nekim drugim novim projektima kojima se bavim širom svijeta – kazivao je mladi talijanski stručnjak Jarno Zaffelli, projektant automotodroma, iza kojeg su realizirane neke od najpoznatijih svjetskih staza u Maleziji, Norveškoj, Singapuru, Sepangu, Misanu, Imoli, Adriatico, te niz onih koji su poslovna tajna Gruppe Dromo.
Kako i priliči, završetak samog asfaltiranja prigodno je obilježen šampanjcem i prigodnim riječima čelnog čovjeka:
– Zahvalni smo svima koji su dali svoj obol. Ovo je novi početak Automotodroma Grobnik. Novi asfaltni sloj daje garanciju da smo na pravom putu revitalizacije našeg jedinog objekta ove vrste, a kojeg rado pohode brojni ljubitelji brzina iz čitavog svijeta. Nećemo stati, idemo naprijed, planova je mnogo, moramo ih realizirati u više faza kako bismo redovnom eksploatacijom, ali i značajnim motociklistim i automobilističkim natjecanjima opravdali nastojanja – kazao je zadovoljan i vidno uzbuđen Mladen Črnjar, predsjednik Motociklističkog kluba Kvarner i NO Automotodroma.
Zadovoljstvo nije silazilo niti s lica vodećih ljudi grobničke staze, Ivice Čatoša, tajnika Kluba, te vodećeg motociklističkog stručnjaka, nekadašnjeg direktora i već tri decenije člana FIM tijela Igora Eškinje čiji je zagrljaj njegova nasljednika na mjestu direktora moto utrka Grobnika Roberta Žikovića, voditelja manifestacija, govorio više od svih riječi. Zajedničkom fotografijom svih radnika i rukovodstva Grobnika zabilježen je još jedan značajan trenutak u godini jubileja – 40 godina od prve GP moto utrke kojom je krenuo život brzine.
Ipak, do kraja tjedna treba privesti sve prateće radove kraju, označiti horizontalnu signalizaciju duž cijele staze, postaviti signalizaciju naznaka zavoja, kao i dovršiti postavljanje dijela novih zaštitnih ograda posebno u novim zonama izlijetanja na izlazima iz najniže točke staze i zagrebačkog zavoja, sve malo „ušminkati“.
Jer, život na Grobniku već se ovog vikenda vraća u oktansku normalu. Stiže gotovo 200 motociklista koji će biti prvim korisnicima nove podloge Automotodroma Grobnik. A kada se Europom pročuje, a danas je to najmanji problem, da je ostvaren san mnogih, tražit će se sat, dan,vikend više za testiranja i treniranja. A uskoro će i bodovne utrke.
Snimci: M.Krpan