Promocija pčelarstva

Med kao brend: Iza Senja je slatki vikend

Dorotea Prpić

Foto D. Prpić

Foto D. Prpić

Malo je krajeva koji se mogu pohvaliti netaknutom prirodom bogatom ljekovitim medonosnim biljem kao što je okolica Senja. Ovdje, na škrtom, osunčanom kamenjaru sjevernog Jadrana nastaje najkvalitetniji med na svijetu – rekao je predsjednik Udruge Drača Tomislav Nekić



SENJ Izložbeno-prodajni sajam pčelinjih proizvoda, meda livadskog, od kadulje, vriska, smilja, drače, medun, cvjetni prah, vosak, matična mliječ, propolis, medenjaci ….., edukacije kako med nastaje, predavanje o bolesti pčela, živa muzika i puno posjetitelja koji su imali prilike degustirati i kupiti pčelinje proizvode slika je proteklog slatkog turističko gastronomskog vikenda u Senju pod nazivom 3. dani meda koju su na Pavlinskom trgu u Senju u suorganizaciji upriličili senjska Udruga pčelara Drača i Turistička zajednica Grada Senja.


Manifestaciju je otvorio gradonačelnik Sanjin Rukavina, a kako je istaknuo predsjednik Udruge Drača Tomislav Nekić, cilj manifestacije je promocija pčelarstva na području Grada Senja i druženje pčelara.


Druženje i edukacija 


– Ova manifestacija prigoda je za druženje članova udruge i edukaciju svih zainteresiranih posjetitelja. Uspješnost sajma te svjetske nagrade medara Senja i okolice dokaz kvalitete meda ovdašnjih pčelara. Naš med proizvodi se u oazi očuvane prirode između Jadranskog mora i krševitih planina Velike Kapele i Velebita. Malo je krajeva koji se mogu pohvaliti netaknutom prirodom bogatom ljekovitim medonosnim biljem kao što je okolica Senja. Ovdje, na škrtom, osunčanom kamenjaru sjevernog Jadrana smještene su košnice u koje pčele skupljaju nektar i proizvode najkvalitetniji med na svijetu – rekao je predsjednik Nekić.




U okviru manifestacije na Pučkom otvorenom učilištu Milutina Cihlara Nehajeva upriličeno je i stručno predavanje na temu »Bolesti pčela« koje je održao stručni savjetnik za pčelarstvo dr. Zlatko Tomljanović s Veterinarskog fakulteta u Zagrebu, a na štandu Udruge pčelari su priredili i malu edukaciju o pčelama i degustaciju pčelinjih proizvoda.


Med kao brend 


Manifestaciji su prisustvovali i predstavnici pčelarskih udruga iz Otočca, Ogulina, Korenice i Gospića, a nije izostao niti zabavni dio tijekom otvaranja i to tijekom obje večeri održavanja manifestacije u kojem su nastupili TS Arija, Klapa Vinčace i Joso Butorac te TS Mirakul.


Velika posjećenost sajma i njegova uspješnost, brojne nagrade i priznanja koje za kvalitetu meda osvajaju medari sa senjskog područja više su nego dovoljni da i med postane novi i senjski i turistički brend.


Manifestacija Dani meda otpočela je pred tri godine kada je Udruga pčelara Drača obilježavala 50. obljetnicu postojanja i jedna je od najstarijih pčelarskih udruga u Hrvatskoj, a danas okuplja 65 pčelara.


Kako organizatori najavljuju, Dani meda ubuduće će biti tradicionalna turističko-gastronomska manifestacija.