Riječka zračna luka prilično kasno uvodi linije. Nitko iz Hamburga ili Berlina neće putovati 12 sati automobilom do Hrvatske, odletjet će na Mallorcu, smatra Tatjana Plašći iz agencije Via Mea
CRIKVENICA » Kakva će biti prva prava europska turistička sezona iz kuta turističkih agencija na crikveničko-vinodolskoj rivijeri?
– U odnosu na prošle dvije godine booking je jači za 15 posto. Takva je situacija kod mene, ne mora biti pravila i u drugim agencijama. Uglavnom radim s istočnom Europom, najjače tržište je Poljska koja je u pojačanju, a druga tržišta su stabilna, objašnjava Marinko Bursać iz turističke agencije Mari Tours dodajući da Poljaci preferiraju ture kojima obilaze više destinacija u Hrvatskoj, objašnjava Bursać.
Na crikveničko-vinodolskoj rivijeri često se zaustavljaju pri povratku u Poljsku i noće dan, dva, tri.
Vlasnik novljanske turističke agencije Veta Trade Tami Sokolić također spominje pluseve i pozitivne trendove.
Porast u odnosu na lani
– Intenzivno se pripremamo za turističku sezonu. Kao agencija smo bili na svim sajmovima važnim za naše turističko tržište, Njemačka, Austrija, Nizozemska. Najbitnije je da svi naši partneri, turoperateri bilježe blagi porast u odnosu na prošlu godinu, pogotovo s njemačkog tržišta. Istočna tržišta još se bude, no i tamo će po najavama biti sve u redu, ističe Tami Sokolić koji će spomenuti i minuse u pripremi sezone.
– Mislim da se nismo dovoljno pripremili za »rupe« koje se predviđaju krajem lipnja i početkom srpnja zbog kasnijih katoličkih praznika koji utječu i na raspored školskih praznika. Ove godine imamo i svjetsko prvensvo u nogometu, sve nama zanimljive države su se plasirale u Brazil i sigurno će njihova pažnja i potrošnja biti dobrim dijelom usmjerena prema nogometu, ističe Sokolić i primjećuje da se Hrvatska nije dobro pozicionirala prema Talijanima u odnosu na konkurente s Mediterana koji našim susjedima nude bolju i njima primjereniju ponudu.
Tatjana Plašći iz crikveničke agencija Via Mea u pogledu na predstojeću predsezonu i sezonu koncentirala se na njemačko tržište od kojeg hrvatski turizam živi.
Bez sjevernih gostiju
– Naš turizam ovisi o pokrajinama u Njemačkoj. Kad Bavarska i Baden-Württemberg krenu na školske praznike, nama se dogodi sezona. Dakle, nema prave sezone do kraja srpnja, kada tamo startaju školski praznici. Zamislimo što bi se dogodilo s hrvatskim turizmom da uspijemo privući goste iz udaljenijih, sjevernih pokrajina. Procvat. I tu dolazimo do problema. Riječka zračna luka prilično kasno uvodi linije. Nitko iz Hamburga ili Berlina neće putovati 12 sati automobilom do Hrvatske, odletjet će na Mallorcu. Predaleko smo. I zato ovisimo o južnim njemačkim pokrajinama i zato nam je sezona kratka jer ne privlačimo turiste koji u drugim terminima imaju odmore, upozorava Tatjana Plašć.
Sezona organiziranih dolazaka u agenciji Via Mea krenula je 9. ožujka.
– Trebamo forsirati organizirane dolaske koji svaki dan imaju izlete. I tu imamo problem destinacije. Nisu došli u Crikvenicu koja nije hotel destinacija. Sve je zatvoreno jer nema ljudi, a nema ljudi jer je sve zatvoreno. I onda gosti idu u Opatiju i Lovran jer tamo ima što kupiti u trgovini, podsjećaju u Via Mei na staru dilemu pod nazivnikom »kokoš ili jaje«.