Čovjek sam može odabrati hoće li krenuti na jedan dan, vikend ili pak tjedan do dva, hoće li voziti po ravnom terenu ili uzbrdicama i nizbrdicama, asfaltu ili makadamu, a vlastiti izbor vezan je i uz svaku od pojedinih sedam etapa koje se mogu odvoziti u cjelini ili samo u dijelovima
RAVNA GORA »Na razini TZ Kvarnera uskoro ću predložiti da u realizaciju Kvarner Bike programa kao subregija prvi krene Gorski kotar koji kroz svoj projekt Gorski kotar Bike prednjači u odnosu na sve ostale dijelove Primorsko-goranske županije, kako dužinom i umreženošću staza, tako i njihovom označenošću te promidžbom«, istaknuo je Nedo Pinezić, koordinator projekta Kvarner Outdoor na jučerašnjoj radionici »Razvoj cikloturizma u Gorskom kotaru« održanoj u Ravnoj Gori.
Najbolju argumentaciju Pinezićeve najave – potpuno neobične za Gorane koji su u turizmu gotovo uvijek na začelju županijskih turističkih kretanja – potom je predstavljajući projekt Gorski kotar Bike kao novi turistički proizvod dala Mirela Srkoč Šenkinc koja je, uz supruga Bojana i agenciju Promotiv, koautorica ovog projekta u čijoj su realizaciji veliku potporu dale sve goranske turističke zajednice:
Cikloturizam je budućnost i zbog toga što se u EU sve više ulaže u korištenje bicikla u svakodnevnom životu, rekao je Nedo Pinezić i pojasnio: »Oko 30 milijuna ljudi u Europi više puta tjedno vozi bicikl, a u Njemačkoj 10 posto od ukupnog javnog prijevoza odvija se biciklom! Zahvaljujući tim brojkama, rastu i mogućnosti takve vrste turizma. Te ljude moguće je privući kvalitetnom ponudom«, rekao je Pinezić.
Sedam etapa
»Gorski kotar kao vrlo atraktivna, posebna i zanimljiva bike destinacija trenutačno nudi 260 kilometara uređenih i označenih biciklističkih staza koje se nalaze na području svih devet goranskih općina i gradova, a uz prirodne ljepote koje nude užitak, moguće je na tim stazama posjetiti i niz drugih turističkih lokacija. Goransku biciklističku transverzalu dugu 260 km podijelili smo u sedam različitih etapa kojima su obuhvaćeni svi dijelovi Gorskog kotara, a raznovrsnim tematskim izletima upotpunjujemo ponudu. Svaka je staza obilježana GSP koordinatama, sve su na WEB stranici na kojoj je moguće upoznati se ne samo s karakteristikama svake etape i staze, već i mogućnostima dolaska do drugih turističkih lokaliteta, restorana i smještaja, a pri realizaciji projekta Goranske biciklističke transverzale imali smo financijsku potporu Minstarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice, TZ Kvarnera i goranskih lokalnih samouprava«, rekla je Srkoč Šenkinc, dok je njen suprug Bojan, idejni začetnik i glavni autor projekta, naglasio kako se velika pažnja posvećuje promociji na terenu:
Blizina Kvarnera
»Tako smo ove godine održali trodnevni Bike Demo Tour tijekom kojeg je četrdesetak biciklista savladalo svih 260 kilometara Goranske biciklističke transverzale, a slične ćemo akcije i promocije organizirati i ubuduće, pri čemu nam je veliki adut činjenica da ova transverzala pruža bezbroj raznovrsnih mogućnosti – čovjek sam može odabrati hoće li na nju krenuti na svega jedan dan, vikend ili pak tjedan do dva. Sam može odabrati hoće li voziti po ravnom terenu ili uzbrdicama i nizbrdicama, asfaltu ili makadamu, a vlastiti izbor vezan je i uz svaku od pojedinih sedam etapa koje se mogu odvoziti u cjelini ili samo u dijelovima«, rekao je Šenkinc, naglasivši kako blizina Kvarnera pruža nove mogućnosti razvoja jer je moguće, primjerice, vezati višednevni biciklistički boravak u okviru kojeg će se iz Gorskog kotara spuštati prema moru i otocima ili pak obrnuto, čime se veže i promovira zeleno-plavi turistički koncept Primorsko-goranske županije.
Istarska iskustva
Iako za dosadašnji rad na ovom projektu Obrt Promotiv Viškovo i goranske turističke zajednice zaslužuju sve pohvale, očigledno je i iz jučerašnjeg druženja da ne misle spavati na lovorikama. Naime, gost radionice bio je Martin Čotar, predstavnik Hrvatskog biciklističkog saveza koji je primjerima iz prakse kroz odlično predavanje svjedočio o razvoju biciklističkog turizma u Istri koja je, kao i u mnogo čemu drugom, daleko ispred ostalih turističkih sredina u Hrvatskoj.
Uspoređujući 2003. i 2013. godinu, Čotar je istaknuo da je prije 10 godina bilo 10 uglavnom neoznačenih staza bez ijedne karte te tek dvije biciklističke utrke: »Danas u Istri postoji 100 uglavnom potpuno označenih staza s jedinstvenom turističkom signalizacijom i kartama za cijelu Istru. Imamo 20 manjih i 5 svjetski renomiranih biciklističkih utrka, educirane bike vodiče te turistički super brand kakav je Parenzana, biciklističko-pješački put kojim u tijeku godine prođe između 200 i 300 tisuća biciklista i pješaka i uz koji su već niknuli smještajni i ugostiteljski objekti, a razvili su se u cijeloj Istri specijalizirani obrti i usluge vezani uz bike turizam (iznajmljivanje bicikla, servis, prijevoz..). Na WEB-u imamo specijaliziranu (www.istrabike.com) stranicu i veliku foto-videogaleriju koja puno znači za promidžbu i privlačenje turista biciklista koji su vrlo dobri gosti, najčešće dolaze s obitelji i ostaju tjedan do dva, a značaj cikloturizma vidi se i iz činjenice da TZ Poreč daje novac za tiskanje biciklističkih karata manjim TZ-ima u unutrašnjosti i uz obalu koje biciklom posjećuju gosti koji borave u Poreču«, rekao je Čotar.