Sanjin Šolić i Ante Čačić, Foto: R. BRMALJ
U svakom našem poslovnom koraku već 70 godina zalažemo za održiv i konkurentan razvoj turizma, za čuvanje prirodnih vrijednosti, kulturnog identiteta i posebnosti ponude, rekao je predsjednik Uprave Grupe Jadranka Sanjin Šolić
MALI LOŠINJ Peta najveća turističko-trgovačka tvrtka u Hrvatskoj te najveći poslodavac cresko-lošinjskoga područja, Grupa Jadranka, prigodnim programom i s impozantnim brojem uzvanika, u Hotelu Bellevue obilježila je uspješnih 70 godina rada u sektorima turizma i trgovine na otocima Lošinju i Cresu.
Svečana proslava kojom je ujedno započeo i niz slavlja kojima otok Lošinj u ovoj godini obilježava 130 godina osnivanja Turističkoga ureda u Malom Lošinju i 125 godina od proglašenja Malog i Velog Lošinja klimatskim lječilištima, održana je pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma, a uveličali su je brojni uzvanici predvođeni ministrom turizma Garijem Cappellijem.
Predsjednik Uprave Grupe Jadranka Sanjin Šolić tim je povodom izrazio ponos dosadašnjim Jadrankinim postignućima, kao i ulogu zaposlenika u dugogodišnjem djelovanju Jadranke.
– Danas otok Lošinj s visokom razinom usluge i kvalitetom ponude može konkurirati najboljim destinacijama na Mediteranu. Svjesni smo činjenice da je Lošinj sam po sebi biser Jadrana kojega krase izvanredna obilježja i da kao takav mora ostati očuvan.
Stoga se u svakom našem poslovnom koraku već 70 godina zalažemo za održiv i konkurentan razvoj turizma, za čuvanje prirodnih vrijednosti, kulturnog identiteta i posebnosti ponude.
U svemu tome iznimno je bitna sinergija uprave, menadžmenta i zaposlenika, kao i kompanije s lokalnom zajednicom te nesebična podrška svih državnih institucija, bez čega sve ovo ne bi ni bilo moguće, istaknuo je Šolić i dodao da Lošinj sebi ne može dozvoliti prekapacitiranost te da će se uvijek bazirati na raznolikosti ponude, a prije svega, na kvaliteti.
Također, Šolić je izrazio je nadu da sljedeću, okruglu 80. obljetnicu, proslaviti uz završen investicijski ciklus.
To znači potpuno uređenu uvalu Čikat, nove hotele, rekonstruiranu zračnu luku i najbolji Eco golf resort u Hrvatskoj. Tek tada vidimo Lošinj koji koristi sve svoje prednosti, prvenstveno zdravstveni turizam, koji sigurno može privlačiti goste svih 12 mjeseci, zaključio je čelni čovjek Grupe Jadranka.
Primjer uspjeha
O ovom događaju od neprocjenjive važnosti za otoke Lošinj i Cres, cijelo kvarnersko područje, a u konačnici i za hrvatski turizam, govorio je i ministar Gari Cappelli, izrazivši posebnu zahvalnost vodstvu i zaposlenicima Jadranke na svemu što rade za turizam Lošinja, ali i cijele Hrvatske.
– Grupa Jadranka je pravi primjer kako postupno ići prema naprijed, pridonositi razvoju lošinjske zajednice, ali i turizma u zemlji.
Ovaj rezultat sinergije i izvrsnosti na Lošinju primjer je da se hrvatski turizam razvija u pravome smjeru, a sve to uz neizostavnu potporu svih stanovnika koji su na vrijeme prepoznali nužnost unapređenja svoje ponude u svrhu razvoja destinacije i cjelokupnog kraja, napomenuo je ministar turizma i donedavni gradonačelnik Malog Lošinja Gari Cappelli, dodatno naglasivši da Jadranka kontinuiranim ulaganjem u razvoj otoka Lošinja predstavlja vodeću turističku destinaciju Hrvatske i služi kao dobar primjer uspjeha.
Naglasio je da bogatom turističkom tradicijom otok Lošinj predstavlja svojevrsnu kolijevku hrvatskog turizma.
– Posebno čestitam tvrtki Jadranka na dugih 70 godina uspješnog djelovanja. Od 1947. do danas predstavljate glavni pokretač rasta i razvoja lošinjsko-creskog arhipelaga. Impozantna je to obljetnica i usudio bih se reći vrlo rijetka za hrvatske, ali i europske prilike. Kao vaš sugrađanin, prijatelj, dugogodišnji gradonačelnik te sada, kao ministar zadužen za sektor u kojem poslujete, ponosan sam što u Hrvatskoj postoje tvrtke s ovako jasnom vizijom i smjerom razvoja, identitetom i uspješnim imidžem.
Čestitke svim djelatnicima Jadranke koji su svojim radom ovu tvrtku pozicionirali u sam vrh hrvatskog hotelijerstva, ali i zdravstvenog turizma ne samo u okvirima Hrvatske, već i čitavog Mediterana. Pravi ste primjer kako postepeno ići naprijed, kako zajedno stvarati, razvijati se te pridonositi uspješnosti lokalne zajednice, ali i cjelokupnog gospodarstva naše zemlje u kojoj turizam danas čini 19 posto ukupnog BDP-a.
Važno je naglasiti da je BDP u 2016. realno porastao za 2,9 posto u odnosu na 2015., što je za 0,1 postotni poen više u odnosu na zimske ekonomske prognoze Europske komisije. Za to su zasigurno zaslužni i rekordni turistički rezultati u 2016. Naime, lani je Hrvatska ostvarila preko 10 milijardi eura prihoda od turizma i 91 milijun noćenja, što je u oba slučaja godišnji rast od gotovo 9 posto.
Od tog iznosa, u hotelima je ostvareno 23 milijuna noćenja, pri čemu je gotovo 60 posto tog prometa ostvareno u hotelima s 4 i 5 zvjezdica. Ovime smo se približili cilju definiranom Strategijom razvoja turizma do 2020., a koji iznosi 14-15 milijardi eura prihoda od turizma. Ovaj rezultat pokazatelj je da se hrvatski turizam razvija u pravom smjeru.
Niz nagrada i priznanja
Svjesni smo toga da je turizam u Hrvatskoj jedna od najpropulzivnijih i najbrže rastućih djelatnosti. Odlične rezultate očekujemo i od ove turističke godine. Vjetar u leđa daju nam podaci ostvareni tijekom prva četiri mjeseca u kojima bilježimo 1,7 milijuna dolazaka i 4,7 milijuna noćenja. U usporedbi s istim razdobljem prošle godine riječ je o porastima u dolascima za 22 posto te u noćenjima za 26 posto.
Ako pak govorimo o Malom Lošinju i uspoređujemo podatke s istim razdobljem lani, onda on u prva četiri mjeseca ove godine bilježi porast u dolascima od 27 posto, te u noćenjima od 33 posto. Ove optimistične brojke govore da nas čeka odlična turistička godina s rastom turističkog prometa daleko višim iznad europskog prosjeka, kazao je Cappelli i ustvrdio da važnu ulogu u svemu tome imaju svi hrvatski turistički djelatnici, ali posebno hotelijeri koji bilježe najvišu godišnju popunjenost među svim smještajnim objektima, što je izuzetno bitno za pozicioniranje Hrvatske kao cjelogodišnje destinacije.
– Grupa Jadranka koja u svom portfelju ima šest hotela i mnoge male vile u Malom i Velom Lošinju ukupnog kapaciteta 3,5 tisuće kreveta, četiri kampa za ukupno 4.600 osoba na Lošinju i Cresu, 10 jedrilica namijenjenih čarteru te 18 trgovina, daje nemjerljiv doprinos tome. Ovako široki spektar poslovanja koji godišnje generira oko 1.500 zaposlenih dokazuje koliku pažnju posvećujete stvaranju dodatne ponude i sadržaja za svakog svog gosta.
– Nastojimo iz godine u godinu pratiti razvoj destinacije, prije svega ulaganjem u unaprjeđenje standarda života svih naših sugrađana – poljoprivrednika, gospodarstvenika, privatnih iznajmljivača, hotelijera i drugih, i time stvoriti preduvjete za otvaranje novih radnih mjesta, a samim time i za ostanak mladih obitelji na otoku.
U svemu tome važno je ne dovesti u pitanje kvalitetu destinacije, njenog života i ponude, a pod cijenu naglog razvoja turizma. Imamo obvezu usmjeravati mlade za neometan rast i razvoj u lokalnoj zajednici, nagraditi ih za njihov rad i doprinos, poručila je Ana Kučić.