Pred svima je ulaganje u ljude, kvalitetu, uslugu, prostor, posebnosti... Samo to će nam zadržati ove i dovesti nove goste
Srednja Dalmacija je zbog epidemiološke situacije dugo čekala vrijeme kada će ponovno moći gostima pokazati dobrodošlicu i radost turističkog boravka u srcu Jadrana, a upravo to se dogodilo ovog ljeta. Splitsko-dalmatinska županija ponovno je jedna od najposjećenijih turističkih regija na Jadranu. Glavni dio turističke godine do kraja kolovoza prošao je iznad svih očekivanja, a najave i rezervacije za cijeli rujan i dio listopada najavljuju i odličnu posezonu.
Sa smirivanjem epidemiološke situacije, kada smo postali dio liste zemalja bez visokog COVID rizika, turistički djelatnici Splitsko-dalmatinske županije bilježili su stalni svakodnevni rast rezervacija, upita i zanimanja za dolazak. Kako bi se domaćini što bolje pripremili za posebne okolnosti i specifičnosti poslovanja u još jednoj COVID sezoni, TZ Splitsko-dalmatinske županije je na proljeće tiskala dva priručnika – »Digitalno brendiranje destinacije u vrijeme korone« i »Kako do direktnih rezervacija hotela u vrijeme korone«. Naši domaćini u hotelima, kampovima, marinama i obiteljskom smještaju, baš kao i ugostitelji, tijekom zimskih mjeseci i proljeća educirali su se i pripremili za post-COVID sezonu, ali i projekt »Safe stay« te su bili spremni prihvatiti sve željne odmora, sigurnosti i opuštanja.
Opušteno i sigurno
Istovremeno je na bliskim i tradicionalnim tržištima za koja je Splitsko-dalmatinska županija dominantno autodestinacija, Turistička zajednica pokrenula komunikacijsku kampanju predstavljanja Srednje Dalmacije putem društvenih mreža, You Tube kanala i Google Ads (Adwords). U sklopu promotivnih aktivnosti s medijskim kućama i predstavništvima HTZ-a u inozemstvu, TZ Splitsko-dalmatinske županije je u predsezoni ugostila turističke novinare i agente te im pokazala koliko se mirno, opušteno i sigurno mogu odmarati u našoj regiji.
Svjesni da će gosti u specifičnim godinama pandemijskih okolnosti tražiti sve više i drugačije sadržaje na otvorenom, osobito aktivnosti, osmislili smo i gostima na raspolaganje stavili 52 tematske staze na obali i srednjodalmatinskim otocima u dužini od 450 kilometara koje se mogu obići pješačenjem. One pričaju povijest, pružaju pogled na primorska mjesta i otoke, obrađena polja, maslinike i vinograde. Kako bi gosti još prije stizanja u Srednju Dalmaciju mogli točno vidjeti na koji se način mogu aktivno odmarati i šetati atraktivnim pejzažima, sve tematske staze obrađene su i prezentirane u dvije brošure, ali i digitalnom prezentacijom i Google Street View snimkom svake od njih. U našoj regiji goste čeka i 4500 kilometara biciklističkih staza koje vode kroz vidikovce, panorame, planine, otočne vrhove, doline rijeka, pa je doživljaj potpun.
Pridajući posebnu pozornost tradicionalnim tržištima Splitsko-dalmatinske županije, osobito ciljnoj skupini obiteljskih gostiju s djecom, TZ županije tiskala je promotivnu slikovnicu pod imenom »Dalmatiner se vratio kući«. Slikovinica ima 34 stranice u deset jezičnih verzija (poljski, češki, slovenski, engleski, njemački, francuski, talijanski, kineski, korejski i hrvatski jezik). Ovom slikovnicom u kojoj obitelj s psom dalmatinerom obilazi Split, Sinj, Komižu, Hvar, Bol, Brela, Park prirode Biokovo i Zaostrog stvoren je zanimljiv i atraktivan sadržaj za djecu gostiju kojim ih se upoznaje s porijeklom psa dalmatinera koji dolazi iz Dalmacije – Hrvatske.
U očekivanju dobre nautičke sezone, Splitsko – dalmatinska županija je prva regija u Europi koja je kroz Google kartu uvela pomorske puteve putem alata Google Street View koji svojim korisnicima omogućava prikaz kompletne morske rute duž obale ove županije. Radi se o virtualnoj šetnji obalom, te odličnom inovativno nadograđenom servisu informacija za nautičare, skipere, ribare, turiste, domaće i strance. Oni kroz tu uslugu dobivaju informaciju, odnosno virtualnu sliku o onome što ih čeka prilikom uplovljavanja u svaku luku Splitsko – dalmatinske županije.
– Dovođenjem Google Street Viewa do gotovo svakog mjesta u našoj županiji, gostima se omogućilo da prije svog dolaska virtualno obiđu cijelu našu obalu. Platforma pomorskih puteva je namijenjena jedriličarima, turističkim agencijama, charter agencijama prilikom izrade itinerara. Svakako će pomoći i prilikom bolje povezanosti otoka – kaže Joško Stella, direktor TZ županije, naglašavajući kako je upravo u nautici Splitsko-dalmatinski akvatorij napravio izvrsne rezultate u dosadašnjih osam mjeseci i posebno u kolovozu.
Najbolji kolovoz
Tako je prema podacima eCrewa, Splitsko-dalmatinska županija imala 39.361 dolazaka nautičara (rast od 26 posto) i 312.847 noćenja nautičara (rast od 46 posto) u odnosu na kolovoz prethodne godine. Najveći broj dolazaka i noćenja ostvaren je u Marini Kaštela, ACI marini Split i Marini Trogir. U nautičkom turizmu u mjesecu kolovozu daleko najbrojniji gosti su oni iz Njemačke s 5.634 dolazaka i 44.495 noćenja, slijede Austrijanci s 3.588 dolazaka i 25.567 noćenja i nautičari iz SAD-a kojih je bilo 3.433 i imali su 25.868 noćenja.
Dovođenjem Google Street Viewa do gotovo svakog mjesta u našoj županiji, gostima se omogućilo da prije svog dolaska virtualno obiđu cijelu našu obalu
– Najbolje ovogodišnje rezultate imala je Splitsko-dalmatinska županija u mjesecu kolovozu kada se turistički promet županije približio najboljim predpandemijskim godinama. Tako je prema sustavu eVisitor u komercijalnom smještaju u tom mjesecu u Srednjoj Dalmaciji bilo 812.896 gostiju koji su ostvarili 5.216.639 komercijalnih noćenja. U odnosu na lanjsku godinu to je rast od 59 posto u dolascima i 45 posto u noćenjima. U usporedbi s kolovozom 2019. godine, u Splitsko-dalmatinskoj županiji ovog je kolovoza ostvareno gotovo 93 posto noćenja realiziranih u toj najboljoj poslovnoj godini. Posebno vrijedi istaknuti kako se radi o podacima vezanim isključivo za komercijalni smještaj i naplaćena noćenja i boravak u hotelima, obiteljskom smještaju, kampovima i marinama, naglašava Joško Stella.
U tom rezultatu najveći rast imao je grad Split koji je zabilježio 149.584 dolazaka i 578.394 noćenja što je rast od 210 posto u dolascima i 81 posto u noćenjima u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Makarska je sa 69.410 dolazaka i 444.358 noćenja u kolovozu zabilježila rast od 61 posto u dolascima i 55 posto u noćenjima, a zatim po ostvarenim dolascima i noćenjima slijede Omiš i Baška Voda.
I svih osam ovogodišnjih turističkih mjeseci u fizičkom prometu su iznad očekivanja, pa je tako u komercijalnom smještaju u prvih osam mjeseci na području Srednje Dalmacije boravilo 1.853.430 turista koji su ostvarili 11.082.182 noćenja. U cijelom dosadašnjem tijeku turističke godine, u svih osam mjeseci, struktura najbrojnijih gostiju ostala je jednaka onoj iz kolovoza, pa je tako najviše gostiju u dosadašnjem dijelu godine došlo iz Njemačke,Poljske, Češke, BiH i Francuske.
Turistički sektor Splitsko-dalmatinske županije zadovoljan je učinjenim u dosadašnjem dijelu poslovne godine, ali pred svima je ulaganje u ljude, kvalitetu, uslugu, prostor, posebnosti… Samo to će nam zadržati ove i dovesti nove goste.
Splitska zračna luka – apsolutni šampion sezoneTurističkom uspjehu u Splitsko-dalmatinskoj županiji značajno je pridonijela splitska zračna luka koja je apsolutni šampion dosadašnjeg dijela poslovne godine među svim hrvatskim zračnim lukama. Već krajem kolovoza jedina u Hrvatskoj imala je milijun putnika, a do kraja godine planiraju imati 1,4 milijuna putnika. Tako je ona već do sada primila 220 tisuća putnika više nego lani. U srpnju je bilo više od 350 tisuća putnika,a u kolovozu je kroz splitsku zračnu luku prošlo gotovo pola milijuna putnika. S obzirom na to da brojni avioprijevoznici u rujnu i listopadu nastavljaju prometovati prema Splitu s velikim brojem letova, a postoje najave nekoliko prijevoznika i za zimski red letenja, za očekivati je da će Zračna luka Split ove godine biti prvak Hrvatske po broju ostvarenih putnika. |