IRB

Fizičari iz Hrvatske, Francuske i Italije razvili novi pristup kvantnim baterijama

Portal Novi list, Hina

Salvatore Marco Giampaolo, Alberto Giuseppe Catalano i Fabio Franchini / Foto IRB

Međunarodni tim fizičara iz Hrvatske, Francuske i Italije razvio je novi pristup kvantnim baterijama, koji omogućuje učinkovitiju pohranu i sprječavanje gubitka energije, priopćeno je s Instituta Ruđer Bošković u petak.

Istraživanje, koje je vodio doktorand na IRB-u i Sveučilištu u Strasbourgu Alberto Giuseppe Catalano, pod mentorstvom Fabija Franchinija i Salvatorea Marca Giampaola s IRB-a, u suradnji s Oliverom Morschom iz Nacionalnog istraživačkog vijeća Italije i Vittoriom Giovannettijem iz Nacionalnog poduzeća za nanoznanost i nanotehnologiju iz Pise, objavljeno je u prestižnom časopisu PRX Quantum – Physical Review Journals, u kojem se fokusira na fenomen “frustriranih” kvantnih baterija.

Ovime je otvoren put prema prvom eksperimentalnom ciklusu rada baterije namijenjene napajanju tehnologija poput kvantnih računala, kvantnih simulatora i kvantnih senzora, kaže se u priopćenju.

Jedan od najzanimljivijih aspekata istraživanja je njegov potencijal za primjenu u stvarnim uvjetima. Autori sugeriraju da bi kvantna baterija mogla biti realizirana korištenjem Rydbergovih atoma, koji su već predmet istraživanja zbog svojih kvantnih svojstava.

Tako dizajn baterije dolazi na korak bliže eksperimentalnoj provjeri i budućoj primjeni u naprednim tehnologijama.

Kako napredujemo u razvoju tehnologija poput kvantnih računala, koja traže precizno i učinkovito upravljanje energijom, ključno je pronaći pouzdane načine za pohranu i prijenos energije na kvantnoj razini.

Naš rad postavlja temelje za buduću primjenu kvantnih baterija u tim naprednim sustavima, kazao je dopisni autor i viši znanstveni suradnik u Grupi za kondenziranu tvar i statističku fiziku na IRB-u Fabio Franchini.