Ilustracija Reuters
povezane vijesti
- Ovo su cijene goriva u cijeloj Europi. Hrvatska je u “zlatnoj” sredini, a uvjerljivo najjeftiniji benzin je u Rusiji
- Američki znanstvenici otkrili efikasnu metodu proizvodnje dizeslkog goriva iz CO2 u zraku
- Iskoristio priliku pa na odmorištu iz nezaključanog spremnika kamiona ukrao oko 1.000 litara goriva
ZAGREB – Vodik će u budućnosti u svijetu i Europi igrati veliku ulogu u proizvodnji i korištenju energije, rečeno je u četvrtak tijekom Bavarsko-hrvatskog foruma o vodiku.
Forum na kojem se govorilo o primjeni i iskustvima primjene vodika kao relativno novog energenta, organizirala je Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora i njemačka savezna država Bavarska.
Profesor s Tehničkog fakulteta Nürnberg Ulrich Ulmer rekao je da se vodik, osim za transport i industriju, može koristiti i kao sirovina u kemijskoj industriji. Ukazao je na štetnost po okoliš pri korištenju fosilnih goriva istaknuvši da se prvenstveno treba fokusirati na proizvodnju zelenog vodika, proizvedenog iz obnovljivih izvora energije.
“Želimo da kompletna proizvodnja vodika bude zelena”, kazao je Ulmer, dodavši da će se proizvodnjom zelenog vodika otvarati nova radna mjesta i da ćemo istovremeno imati čišći zrak.
Bavarsku, odnosno Njemačku u budućnosti vidi kao izvoznika vodikovih tehnologija.
Ulmer je naveo i da Bavarskoj treba vodik, no i da ga trenutno ne može proizvesti u potrebnim količinama. Bavarska bi, uz ostalo i proizvodnjom i korištenjem vodika, do 2040. godine trebala postati klimatski neutralna.
Istaknuo je da je primjena vodika kako energenta trenutno važnija za teške kamione nego za osobna vozila. Pretpostavlja da će Roterdam postati najvažnija europska luka za uvoz vodika, kao i da će se najvjerojatnije najveće količine vodika u Njemačkoj proizvoditi na njezinom sjeveru.
Veliki europski proizvođači vodika, prognozira Ulmer, uz Njemačku će biti Norveška, Portugal i Španjolska.
U Njemačkoj je trenutno 95 stanica za punjenje vodika, a u Japanu, primjerice, 166. Do 2026. Nijemci planiraju otvoriti novih 250 punionica za vodik.
“Vodik će igrati veliku ulogu u proizvodnji i korištenju energije u budućnosti Europe i svijeta”, zaključio je Ulmer.
Profesor splitskog Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje i utemeljitelj Hrvatske Udruge za vodik Frano Barbir smatra da je Hrvatska tek u začetku proizvodnje i primjene vodika.
Cilj njegove Udruge je, inače, pružanje podrške za razvoj vodikovih tehnologija. Spomenuo je lanjsku prezentaciju autobusa na vodik, koji je tjedan dana vozio ulicama Zagreba, a najavio je i da će se na jesen održati konferencija posvećena upotrebi vodika u željezničkom prometu.
Naglasio je da naša zemlja ima veliki potencijal za proizvodnju zelenog vodika, te da bi se prema Hrvatskoj strategiji za vodik do 2050. godine vodik trebao činiti 11 posto u njezinom energetskom miksu.