Foto Reuters
povezane vijesti
Kineski proizvođači mobitela vivo i Huawei prestigli su lani prodajom u Kini američki Apple i istisnuli ga s vrha ljestvice, pokazali su u četvrtak podaci istraživačke tvrtke Canalys.
Lani je kupcima u Kini isporučeno 285 milijuna mobitela, za četiri posto više nego u 2023., izračunali su u Canalysu.
Najviše je mobitela isporučio domaći proizvođač vivo, ukupno 49,3 milijuna, za 11 posto više nego u prethodnoj godini. Njegov tržišni udio uvećan je tako lani za jedan postotni bod i iznosio je 17 posto.
Na drugom je mjestu Huawei sa 46 milijuna isporučenih uređaja, za 37 posto više nego u prethodnoj godini. Tržišni udio uvećan mu je za četiri postotna boda, na 16 posto.
Na trećem je mjestu američki Apple s prodanih 42,9 milijuna mobitela, za 17 posto manje nego u 2023.
“To je najlošiji Appleov rezultat u Kini”, primjećuje analitičar Canalysa Tony Zhou.
Tržišni udio američke kompanije smanjio se lani za četiri postotna boda i iznosio je 15 posto, što ga je izjednačilo s kineskim konkurentima OPPO-m i Honorom.
U razdoblju od listopada do prosinca Apple je kineskim kupcima isporučio najviše mobitela u skupini vodećih proizvođača, ukupno 13,1 milijun. Brojka je ipak manja za čak 25 posto nego u istom razdoblju 2023. godine.
Vivo i Huawei dijele drugo mjesto u toj skupini s isporučenih po 12,9 milijuna uređaja, za 14 odnosno za 24 posto više nego na kraju prethodne godine.
Najviše su u razdoblju od listopada do prosinca poskočile isporuke Xiaomija, za čak 29 posto, uz isporučena 12,2 milijuna uređaja.
“Appleova pozicija na tržištu mobitela u najvišoj cjenovnoj kategoriji suočava se s više izazova: Huaweijevim kontinuiranim predstavljanjem novih modela, proizvodnjom sklopivih mobitela u višoj cjenovnoj kategoriji i nastojanjima brendova s operativnim sustavom Android, poput Xiaomija i viva, da zadrže potrošače tehnološkim inovacijama”, tumači Zhou.