Reuters
Američke tvrtke Aurora i Gatik razvijaju tehnologiju za posebne rute. Dosad nisu bili pod povećalom javnosti što im je pomoglo da njihove usluge kupe veliki »igrači« poput IKEA-e i Walmarta
povezane vijesti
- Nakon Trumpa, najveći pobjednik izbora je Elon Musk. Dobit će posebno ministarstvo i mogući sukob interesa
- Budućnost o kojoj priča Rimac već je odavno stigla. Naše iskustvo s robotaksijem u San Franciscu
- Biden optužio Elona Muska da je i sam bio ilegalni imigrant kad je pokretao svoj tehnološki start-up Zip2
Unatoč vijestima poput ovotjedne da Tesla povlači više od dva milijuna vozila u SAD-u, kako bi ugradili nove zaštitne mehanizme u svoj sustav pomoći vozaču Autopilot te nesreća u kojima sudjeluju autonomna vozila, poput one u listopadu u kojoj je robotaksi General Motorsa udario ženu te ju vukao, a zbog čega je ovoga tjedna General Motors otpustio devet zaposlenika, povećava se potražnja za autonomnim vozilima, koja će u budućnosti imati niže troškove te biti učinkovitiji način prijevoza roba i ljudi, javlja Reuters.
Američke tvrtke Aurora i Gatik razvijaju tehnologiju za vozila bez vozača, ali na specificiranim rutama. One dosad nisu bile pod povećalom javnosti što im je pomoglo, piše Reuters, da njihove programe koriste veliki »igrači« poput IKEA-e i Walmarta, a imaju naklonost i lokalnih vlasti. Gatik je potpisao suradnju s tvrtkom koja se bavi prodajom mješovite robe Kroger, koja je u 2022. imala prihod od oko 138 milijardi dolara, kao i s tvrtkom Tyson Foods, koja je drugi najveći prerađivač i prodavač piletine, govedine i svinjetine na svijetu, nakon brazilske tvrtke JBS S.A. Gatik nudi tradicionalne kamione srednje veličine, ali koji su opremljeni tehnologijom za vožnju bez vozača te dostavljaju robu na rutama koje izbjegavaju bolnice i škole.
Gatik zapošljava sve više ljudi, trenutno su njihova vozila na ulicama gradova u Kaliforniji, Arkansasu i Teksasu, te kanadskoj pokrajini Ontario, a planiraju se širiti i na druge američke savezne države. Vozila bez vozača tvrtke Aurora mogu se vidjeti u San Franciscu, Oaklandu, Bozemanu u Montani, Dallasu, Detroitu, Luoisvilleu, Pittsburghu i Seattleu, a planiraju i povezati Dallas i Houston do kraja 2023. godine. Tu je i tvrtka Kodiak Robotics osnovana 2018. godine, koja razvija poseban sustav u slučaju da njihovo vozilo na cesti naleti na prepreku koju nije očekivalo, na primjer, krhotinu koja može oštetiti senzore kamiona, koji su ključni da bi sustav mogao funkcionirati. Kodiak također surađuje s IKEA-om, ali i s američkom vojskom.
Tako su početkom prosinca predstavili prototip kamiona kojim se može upravljati na daljinu Ford F-150, a koji će koristiti vojska. Također, njihova vozila voze između Houstona i Oklahome, no vozač je još uvijek iza volana, zbog sigurnosti. No, direktor Kodiaka Don Burnette kaže da bi iduće godine mogli na cestu poslati vozila bez vozača.
No, osim izazova u razvoju, autonomna vozila, kao i skoro svaki novi napredak u tehnologiji, našao se na meti sindikata, koji kažu da su nesigurna te da će dovesti do gubitka poslova, piše Reuters.