Foto: Virgin Galactic
Već je oko 800 ljudi rezerviralo kartu za let od 90-ak minuta Delta Class svemirskim letjelicama, s tim da je prvih 600 već poodavno rezerviralo kartu po cijeni od 250 tisuća dolara, a zadnjih 200 po cijeni od 450 tisuća dolara
povezane vijesti
- Slavni KTM u financijskom glibu; zaustavlja se proizvodnja u Austriji, otvara se predstečajni postupak
- Val otkaza u njemačkoj autoindustriji. Razlog nisu samo električni automobili, problem je mnogo dublji
- Radnicima s visokom stručnom spremom u SC-u Rijeka ponuđeni poslovi pranja i čišćenja, uslijedili i prvi otkazi
Iako vjerojatno tehnološki najmanje odmakao među milijarderima koji su krenuli osvajati svemir, stari poslovni lisac Richard Branson povukao je neke pravovremene efektne poteze. Prestigao je Jeffa Bezosa u utrci prvog bogataša u svemiru i prije dvije i pol godine u svom svemirskom avionu VSS Unity dotaknuo donju granicu svemira par dana prije negoli je to učinio Bezos s „ozbiljnijom“ raketom Blue Origin, a prije konkurenata uspio je i odraditi prve turističke rute do ruba svemire za bogate klijente.
No, čini se da njegova tvrtka Virgin Galactic koja se bavi svemirskim turizmom presporo kroči ka dnevnoj rutini putovanja do ruba svemira. Naime, već je oko 800 ljudi rezerviralo kartu za let Delta Class svemirskim letjelicama s tim da je prvih 600 već poodavno rezerviralo kartu po cijeni od 250 tisuća dolara, a zadnjih 200 po cijeni od 450 tisuća dolara.
No prvi komercijalni let dogodio se tek ovog lipnja i do danas je obavljeno još samo pet do granice svemira i nazad. S obzirom na red dug 800 ljudi, Branson je svjestan da mora u kratkom roku izgraditi još skupih letjelica kako bi zadovoljio potražnju o stigao do ambiciozno zacrtanog cilja od čak 400 letova godišnje.
Da bi se stvar ubrzala, Branson se odlučio na rezanje troškova u tvrtki Virgin Galactic. Izvršni direktor tvrtke Michael Colglazier obavijestio je ovaj tjedan putem e-maila djelatnike firme da će njih 185 dobiti otkaz kako bi se uštedio novac za izgradnju novih letjelica. Tih 185 ljudi je 18 posto sveukupne radne snage tvrtke, a ovim potezom računa se s uštedom od 25 milijuna dolara.
Novac će biti uložen u novi pogon u Phoenixu koji bi trebao graditi svemirske letjelice tempom od šest komada godišnje. Prema objavama iz tvrtke, mogli bi napraviti pauzu s turističkim letovima u svemir u 2024. godini kako bi se fokusirali na proizvodnju novih Delta Class letjelica. Prve letjelice bi trebale biti ispitane 2025., a 2026. godine bi prvih šest krenulo u redovnu rutinu letova do granice svemira.