U najatraktivnijem dijelu Eureka Parka nastupila su i tri hrvatska izlagača koja su privukla pažnju velikih investitora - Ani Biome, CircuitMess te DotYourSpot X Yellow Dot
povezane vijesti
Na nedavno održanom sajmu CES u Las Vegasu predstavili su se tehnološki inovatori iz cijelog svijeta, a među 4.300 izlagača bilo je čak 1.400 startupa u najatraktivnijem dijelu Eureka Parka, gdje su nastupila i tri hrvatska izlagača – Ani Biome, aktualni pobjednik Idea Knockouta 2023, regionalnog natjecanja ideja u organizaciji Buga i Hrvatskog Telekoma, negdašnji pobjednik CircuitMess te trećeplasirani DotYourSpot X Yellow Dot.
Ekipi iz Ani Bioma, koji je razvio personalizirani pristup zdravlju mikrobioma i proizvodom iz domene longevityja koji je ove godine vrući trend na sajmu, pristupili su predstavnici klinike Mayo iskazavši interes za suradnjom, a zagrebački startup je uz to nanizao i velik broj novih klijenata u SAD-u. Na štandu su ih posjetili i potencijalni investitori, s posebnim naglaskom na automatizirani predklinički laboratorij. Ostvarili su i nekoliko B2B kolaboracija te razgovarali o suradnji s Bayer Innovationom.
Brojni dogovori
CircuitMess u Las Vegasu je predstavljao tim na čelu s Albertom Gajšakom, a već u prvom satu sajma dogovoren je sastanak s predstavnicima Best Buya, najvećeg američkog lanca trgovina potrošačkom elektronikom, gdje je dogovaran ulazak proizvoda ovog hrvatskog startupa u ponudu njihovog stalnog asortimana, odnosno u sve prodavaonice diljem Sjedinjenih Država. CircuitMessu je prvog dana uručena i nagrada Best of Kickstarter koja se dodjeljuje najboljim, a time i najuspješnijim kreatorima na toj platformi za crowdfunding.
Ekipu iz splitskog startupa DotYourSpot X Yellow Dot, koji razvija različite proizvode za uslužne djelatnosti, kao što su nadzor skladišta, praćenje popunjenosti objekata, sustav upravljanja rezervacijama i plaćanja, obišli su brojni posjetitelji, a jedan od najzanimljivijih dogovora bio je s predstavnicima japanskog Suntory Holdinga, jednog od najvećih svjetskih distributera pića. Također, ostvareni su prvi kontakti i dogovoreni daljnji sastanci s predstavnicima brojnih tehnoloških giganata kakvi su Amazon, Google i Panasonic.
– Na konferencijskom i sajmišnom dijelu CES-a ove godine dominirale su tehnologije umjetne inteligencije, osobito one vezane uz konkretnu primjenu generativnog UI-ja, odnosno kreativne simulacije ljudskog ponašanja. Gary Shapiro, prvi čovjek najvećega svjetskog tech događanja prvog dana sajma rekao je da možda čak i postoji neka industrija koju umjetna inteligencija neće dotaknuti i drastično promijeniti, ali je dodao i da se on trenutačno ne može sjetiti niti jedne, kazao nam je Bojan Mušćet koji je na CES-u bio u funkciji člana žirija za CES Innovations Awards, ekvivalenta Oscara za tehnologiju.
Mušćet kaže da su konferencijski streamovi i nastupi izlagača pokazali da je ovogodišnje izdanje najvećeg tehnološkog spektakla bilo usmjereno na to da se umjetne inteligencije ne trebamo bojati i da se radi o civilizacijskom iskoraku prema naprijed.
– Nije iznenađujuće stoga što su i longevity – dakle, tehnologije dugovječnosti – kao i foodtech, odnosno digitalna transformacija prehrambene industrije, bila dva trenda koja su, uz umjetnu inteligenciju, itekako obilježila CES, pokazavši nam kako industrija novih tehnologija ulaže ogromne resurse, kako ljudske, tako i novčane, u produljenje ljudskog života i očuvanje zdravlja i vitalnosti, kao i u mijenjanje prehrambenih navika koje, ne samo da bi takav duži i zdraviji život omogućile, već bi bile usmjerene i tome da osjetno smanje emisije štetnih plinova pri proizvodnji namirnica. Takvi trendovi možda jesu netipični za sajam novih tehnologija, no zorno prikazuju koliko je napredak tehnologije postao infiltriran doslovce u sve sfere naših života, napominje Mušćet.
Tehnologije osiguranja
Sigurnost doma također je zauzimala značajnu količinu izložbenog prostora, što je izravna posljedica prelaska na hibridni model rada koji je, nakon pandemije, postao uobičajen i u SAD-u, ali i diljem svijeta. Tehnologije osiguranja kakve su prije bile uobičajene samo za poslovne prostore, postale su cjenovno prilagođene »obiteljskom budžetu«, ali i jednostavnije i djelotvornije za korištenje, pa je na CES-u nastupilo čak nekoliko stotina ponuđača raznoraznih rješenja za mirnije i bezbrižnije stanovanje.
– Najveća atrakcija showa svakako su bili konceptualni automobili. Prikazali su ih gotovo svi proizvođači standardnih automobila čija vozila susrećemo svakodnevno na cestama, ali i brojni manje poznati proizvođači, kao i neki koje ne bismo nikada očekivali u toj industriji. Tako je kineski proizvođač XPeng prikazao Aeroht, leteći automobil koji je zaista poletio iznad izložbenih paviljona u Las Vegasu, spustivši se na cestu po kojoj je nastavio voziti, što je svakako bila apsolutno najveća atrakcija CES-a 2024. XPeng je najavio i mogućnost prednarudžbi tog vozila s propelerom već u 2024., premda je ostalo nejasno kako će regulatorno biti riješeno korištenje tog »automobila«, kaže Mušćet.
Što se tiče ostalih inovacija Mušćet napominje da je na CES-u, dakako, i mnogo hardverskih inovacija, a najviše je pokazao Lenovo.
– Lenovo je predstavio selekciju Yoga AI prijenosnih računala s operativnim sustavom Microsoft Windows 11 koja dolazi s Lenovo Yoga Creator Zoneom, novim softverom za kreatore, umjetnike i sve one koji žele iskoristiti snagu generativne umjetne inteligencije. Yoga Creator Zone nudi generiranje slika koja tekstualne opise ili skice pretvara u slike bez složenih upita, kodova ili postavki. Korisnici jednostavno upisuju što god žele vidjeti, a sustav odmah stvara vizualni prikaz. Posrijedi su uređaji Lenovo Yoga Pro 9i i Lenovo Yoga 9i 2-u-1, od kojih potonji dolazi u paketu s Lenovo Smart Pen i navlakom. Prijenosnike pogone najnoviji Intel Core Ultra procesori te Lenovo AI Core Chip. Oba modela imaju tipku Copilot koja u sustavu Windows 11 koristi mogućnosti umjetne inteligencije za isporuku relevantnih odgovora, sažimanje e-poruka i generiranje slika, objašnjava Mušćet.
Više od 135.000 zaljubljenika u digitalne inovacije
Na sajam je doputovalo više od 135.000 zaljubljenika u digitalne inovacije. Više od polovine Fortune 500 kompanija sudjelovalo je u konferencijskom programu kroz 250 točaka programa, za koje je angažirano više od 1.000 govornika.