Foto: iStock
Litij-ionske baterije zahtijevaju opsežno rudarenje sirovina, što se suprotstavlja poanti električnih vozila, odnosno električni automobili jednostavno su premjestili zagađenje, od vožnje potrošača prema proizvodnji dijelova potrebnih za EV
povezane vijesti
Northvolt, švedski proizvođač baterija za električne automobile, nedavno je na službenoj stranici objavio kako je njegov program recikliranja nazvan Revolt proizveo prvu litij-ionsku baterijsku ćeliju koja sadrži nikal-mangan-kobalt (NMC) katodu proizvedenu od metala dobivenih recikliranjem otpadnih baterija.
„Ono što smo ovdje pokazali je jasan put do zatvaranja kruga i da postoji održiva, ekološki poželjna alternativa konvencionalnom rudarstvu kako bi se nabavile sirovine za proizvodnju baterija. Proces recikliranja može povratiti do 95% metala u bateriji do razine čistoće koja je jednaka svježem izvornom materijalu. Ono što sada trebamo jest povećati kapacitete za recikliranje u očekivanju budućih količina baterija koje će zahtijevati recikliranje.” – rekla je glavna direktorica Northvolta za okoliš Emme Nehrenheim.
Posebno je impresivno da su svi procesi recikliranja i proizvodnje dovršeni na jednom mjestu, unutar laboratorija Nortvolta u švedskom Västeråsu što je značajan napredak za globalnu industrijsku baterija i prekretnica za tvrtku u misiji uspostavljanja održive opskrbe baterijama koje će pomoći smanjenju emisija CO2 u atmosferu.
Naime, litij-ionske baterije zahtijevaju opsežno rudarenje sirovina, što se suprotstavlja poanti električnih vozila, odnosno električni automobili jednostavno su premjestili zagađenje, od vožnje potrošača prema proizvodnji dijelova potrebnih za EV. No, reciklirani kobalt, mangan i nikal, upotrijebljeni u novoj baterijskoj ćeliji, prikupljeni su iz otpada baterije niskoenergetskom hidrometalurškom obradom koja uključuje korištenje vodene otopine za izolaciju metala i njihovo čišćenje od preostalih nečistoća.
Sljedeći korak za Northvolt uključuje proizvodnju ćelija s 50% recikliranog materijala u industrijskim razmjerima do 2030., zbog čega će bitno proširiti kapacitete. U novom zdanju divovskih razmjera napravit će se dovoljno prostora za recikliranje 125.000 tona baterije svake godine. S početkom izgradnje u prvom tromjesečju 2022. i radom u 2023., tvornica za reciklažu će primati ulazni materijal za recikliranje iz dva izvora: baterija na kraju životnog vijeka iz električnih vozila i proizvodni otpad Northvolt Ett, susjedne gigatvornice za proizvodnju ćelija.
Time će Revolt Ett postati najveća tvornica za recikliranje baterija u Europi, uz jedinu tvornicu za reciklažu velikih razmjera koja može ponovno koristiti litij, kobalt, mangan i nikal, uz druge metale. To će osigurati materijale za Northvolt Ett dovoljno zaliha za proizvodnju 30 GWh baterije svake godine, što je polovica ukupne godišnje proizvodnje ćelija Nortvolt Ett. Ostali metali koje će prikupiti Revolt Ett uključit će aluminij, bakar i plastiku, a svi se oni mogu ponovno prebaciti u proizvodne tokove putem drugih tvrtki.
“Treba imati na umu da će se oko 250.000 tona baterije u Europi istrošiti do 2030. godine. U tome neki vide izazove i prepreke. U Northvoltu vidimo prilike. Slično kao što smo pronašli nova, održiva rješenja za rukovanje nusproizvodom soli – tretirajući je kao vrijedan proizvod, a ne otpad – isto namjeravamo učiniti i s baterijama na kraju njihovog životnog vijeka.” – zaključila je Nehrenheim.