HAKOM

Stigli rezultati velikog mjerenja kvalitete mobilnih mreža u Hrvatskoj, jedan je jasan pobjednik

Portal Novi list, Hina

Foto: iStock

Foto: iStock

Ukupni rezultat HT-a na mjerenju provedenom u siječnju i veljači 2023. je bio 942 boda, dok je A1 osvojio 928, a Telemach 884 boda



Hrvatski telekom (HT) je prema prvom neovisnom mjerenju kvalitete mobilnih mreža koje je proveo HAKOM u suradnji s njemačkom tvrtkom Net Check GmbH pokazao najbolji rezultat, a zatim slijede mobilne mreže A1 Hrvatska i Telemach Hrvatska, objavio je u srijedu HAKOM.


Ukupni rezultat HT-a na tom mjerenju provedenom u siječnju i veljači 2023. je bio 942 boda, dok je A1 osvojio 928, a Telemach 884 boda.


Ističući da su to sada radili prvi puta, iz HAKOM-a (Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti) iznose da se tim istraživanjem obuhvaćena 29 grada te 3.900 kilometara cesta i autocesta u Hrvatskoj, odnosno prostor na kojemu je nastanjeno približno dva milijuna stanovnika ili više od 50 posto ukupne populacije u Hrvatskoj.




Mjerenja su obavljena pomoću tzv. drive test sustava s mjernom opremom na krovu vozila, a prikupljali su podatke o performansama govornih (voice) i podatkovnih (data) usluga.


U mjerenju kvalitete mobilnih mreža u Hrvatskoj prikupljeno je, navode, oko 2.500 uzoraka za govorne te više od 24.000 uzoraka za podatkovne usluge po svakom operatoru, a analizu su radili prema metodologiji tijela europskih regulatora za elektroničke komunikacije BEREC i Međunarodne telekomunikacijske unije ITU.


“Ovakav pristup omogućava mjerenje performansi za sva tri operatora u pokretnim javnim elektroničkim komunikacijskim mrežama istovremeno na istim lokacijama.


Rezultati su pokazali da su mreže pokretnih komunikacija u RH kvalitetne i drže korak s tehnološkim razvojem”, kažu iz HAKOM-a.


Objašnjavaju i da su mjerenja pokazala da su performanse hrvatskih mobilnih mreža i dalje vrlo visoke te da su operatori nastavili ulagati u razvoj i podizati prijenosne kapacitete i kvalitetu uz istovremeno ulaganje u nove tehnologije.


Takva će mjerenja provoditi i u budućnosti i javno ih objavljivati, s ciljem predstavljanja stvarnog iskustva korisnika usluga, a u HAKOM-u smatraju da će to i operatorima pomoći poboljšati svoje usluge, pogotovo u područjima na kojima im je rezultat ispao slabiji nego su očekivali ili željeli.


Poručuju da detalje iz istraživanja zainteresirani mogu vidjeti na web stranicama HAKOM-a.