Pioniri

Sjećate se Napstera? Ponovno je prodan, za priličnu sumu novca

T.I.

Kupci su Infinite Reality, američka tehnološka kompanija koja prodaje „know how“,  iskeširala je prilično krupnih 207 milijuna dolara za brend kojem treba izmisliti novi sadržaj



Pred kraj prošlog milenija od mnogih internetskih čuda i mogućnosti, Napster je najviše veselio ljubitelje glazbe širom svijeta, a živcirao glazbenike i njihove diskografske kuće. Utemeljen na peer-to-peer tehnologiji, Napster je omogućavao preuzimanje MP3 glazbenih datoteka s tisućama kilometara udaljenih kompjutera drugih korisnika. Ovo „veselje“ je relativno kratko trajalo, suočeni s tužbama za povredu autorskih prava, među kojima je ona slavnih metalaca Metallice odzvanjala najjače, osnivači Shawn Fanning i Sean Parker su samo dvije godine od pokretanja 2001. zatvorili platformu i godinu kasnije proglasili bankrot.


Otad, što se tiče Napstera, vrijedilo je samo ime, koje je prodavano nekoliko puta. Među kupcima bio je i elektronički div BestBuy koji je udružio ono što je ostalo od Napstera sa glazbenim streaming servisom Rhapsody koji je u budućnost reprodukcije glazbe krenupo ponešto drugačijim putem negoli Spotify, kao neka vrsta premium radija i slušanja glazbe na zahtjev. I promašio. Iako je ime Rhapsody nestalo, a ostalo samo zvučno Napster, u svijetu gdje reprodukcijom glazbe vladaju striming servisi poput neprikosnovenog  Spotifyja, Tidala, Deezera ili Apple Musica, Napster je ostao sićušni igrač.


Pa ipak, i dalje postoje ulagači koji vjeruju da to ime i dalje ima potencijala u svijetu glazbe. Ovaj put se zovu Infinite Reality, američka tehnološka kompanija koja prodaje „know how“,  iskeširala je prilično krupnih 207 milijuna dolara za brend kojem treba izmisliti novi sadržaj. Današnju objavu kupnje popratili su riječima da se nadaju da će transformirati uslugu striminga glazbe u društvenu glazbenu platformu na kojoj se umjetnici mogu povezati s obožavateljima i bolje unovčiti svoj rad.




“Internet je evoluirao od stolnog računala do mobilnog, od mobilnog do društvenog, a sada ulazimo u eru zadivljivanja. Ipak, streaming glazbe ostao je uglavnom isti. Vrijeme je za reimanigaciju na tom polju” – optimistično je budućnost Napstera je opisao njegov glavni izvršni direktor Jon Vlassopulos u objavi na blogu.


Osim planova za unapređenje usluge Napstera, Infinite Reality navodi da će stvoriti virtualne 3D prostore koji će omogućiti obožavateljima da prisustvuju koncertima, a glazbenicima ili izdavačkim kućama dati mogućnost prodaje digitalne i fizičke robe. Umjetnici će također dobiti širi raspon analitike kako bi bolje razumjeli ponašanje i sklonosti korisnika platforme.