Foto: Pixabay
Dok razvijena tržišta poput Kine, zapadne Europe i Sjeverne Amerike prolaze kroz pad prodaje, nadolazeća tržišta poput Indije, Brazila, Indonezje i Rusije bilježe snažan rast, ali uglavnom u segmentu nižeg cjenovnog razreda
povezane vijesti
Svjetsko tržište pametnih telefona pokazalo je znakove poboljšanja u trećem tromjesečju 2020. s obzirom da je isporuka mobitela pala samo za 1,3% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, prema preliminarnim podacima International Data Corporation (IDC). Ukupno je tijekom 3. tromjesečja isporučeno 353,6 milijuna pametnih telefona i rezultati su bolji od IDC-ove prethodne prognoze o padu od 9% u odnosu na prošlu godinu. To se uglavnom pripisuje ponovnom otvaranju ekonomija širom svijeta jer su ograničenja COVID-19 postupno popuštala.
Važan trend na putu oporavka tržišta je brži oporavak od očekivanog na nekim ključnim novodolazećim tržištima. Indija, koja je drugo najveće globalno tržište, zabilježila je skok potražnje tijekom tromjesečja unatoč daljnjim problemima s pandemijom koronavirusa. Ostala tržišta u razvoju, poput Brazila, Indonezije i Rusije, koja su na četvrtom, petom i šestom mjestu u svijetu, također su zabilježila snažan rast.
Na većim, razvijenijim tržištima poput Kine, zapadne Europe i Sjeverne Amerike zabilježen je najveći pad u trećem kvartalu. S obzirom na to da su ovo najveća tržišta za Apple, kašnjenje u predstavljanju iPhonea 12 doprinijelo je padu. Međutim, na mnogim od ovih tržišta promocija 5G mogućnosti u mobilnoj telefoniji počinju se zahuktavati i čitav niz proizvoda brzo postaje dostupan potrošačima po svim cijenama.
Samsung je ponovno preuzeo prvo mjesto od Huawiea s tržišnim udjelom od 22,7% i isporukom 80,4 milijuna pametnih telefona, što je porast od 2,9% u odnosu na prošlu godinu. U Indiji, najvećem tržištu za Samsung koje čini 15% ukupnog volumena prodaje, značajno je popravio poziciju s rastom od gotovo 40% iz godine u godinu zahvaljujući snažnim performansama u cjenovnom segmentu nižem od 250 dolara.
Huawei je drugi s 51,9 milijuna isporučenih pametnih telefona i 14,7% udjela. Kineski div zabilježio je veliki pad u odnosu na treći kvartal 2019., čak 22%, sa znakovitim padom od 15 posto na domaćem kineskom tržištu. Tvrtka se i dalje suočava s izazovima zbog sve većeg utjecaja američkih sankcija.
Xiaomi je isporukom 46,5 milijuna uređaja i rastom od 42 posto došao do 13,1% udjela čime je po prvi put prestigao Apple. Opet je indijsko tržište bilo ključ kao i snažna pozicija u Kini. Baš kao i kod Samsunga, broj prodanih mobitela prije svega treba zahvaliti jeftinijim, a kvalitetnim modelima poput Redmi 9 serije. Xiaomi je također lansirao srednji Redmi K30 Ultra i vrhunski MI 10 Ultra u Kini, što je dodatno privuklo pažnju potrošača.
Apple je pao za 10,6 posto u odnosu na treći kvartal 2019. s ukupnom isporukom od 41,6 milijuna iPhonea što čini 11,8 udjela na svjetskom tržištu. S obzirom da su Appleovi uređaji skuplji od početnih i srednjih modela konkurencije, lista bi izgledala drugačije kad bi se računao prihod, a ne broj isporučenih jedinica. IDC očekuje se da će Apple rasti u prodaju s obzirom da su reakcije na iPhone 12 pozitivne što će se odraziti na potražnju kao i povoljni aranžmani kupnje Apple uređaja preko glavnih američkih teleoperatera.
Vivo se vratio u top 5 ovog tromjesečja s 31,5 milijuna isporučenih jedinica što je porast od 4,2 posto u odnosu na prošlu godinu. I ovdje je za pozitivan skok odgovorno ogromno indijsko tržište gdje je ostvaren rast od gotovo 30 posto, ali opet u kategoriji jeftinijih uređaja do 200 dolara.