Foto: iStock
Instagramu sesmiješe možda još i veći prihodi od reklama s obzirom da je glavni rival TikTok i dalje pod pritiskom moguće zabrane korištenja u SAD-u zbog rizika za nacionalnu sigurnost
povezane vijesti
Koliko društvene mreže, osim što utječu na stavove i život stotina milijuna, na pozitivan (manje) i negativan (više, posebno kod najmlađih), mogu biti lukrativan posao, podsjećaju brojke analitičkih tvrtki.
Tako je neki dan tvrtka za istraživanje tržišta Emarketer objavila predviđanje da bi samo Instagram, u vlasništvu Mete Marka Zuckerberga, u 2025. mogao ubrati prihod od čak 32 milijarde dolara. I to samo na području SAD-a, što bi bio skok za skoro četvrtinu od ostvarenih ovogodišnjih prihoda.
Prema riječima glavne analitičarke Emarketera Jasmine Enberg koje prenosi Reuters, „Instagram je sada prva društvena mreža po korištenju video sadržaja“. Njegovi korisnici dvije trećine provedenog vremena na Instagramu troše na gledanju video sadržaja iako je ova mreža originalno zamišljena kao platforma za publiciranje fotografija.
Instagram u SAD-u ima 148 milijuna korisnika, što će reći da gotovo svaki drugi Amerikanac ima profil na toj mreži.
Instagramu sesmiješe možda još i veći prihodi od reklama s obzirom da je glavni rival TikTok i dalje pod pritiskom moguće zabrane korištenja u SAD-u zbog rizika za nacionalnu sigurnost.
Koliko je 32 milijarde dolara gomila novca, najbolje je predočiti preko nama bližim usporedbama. Recimo, cjelokupni prihod o hrvatskog turizma u prošloj godini je iznosio manje od 10 milijardi dolara. I još malo slikovitije, projekcija prihoda Instagrama od reklama u jednoj godini samo u SAD-u, veći je za dvije i pol milijarde dolara od hrvatskoj državnog proračuna za 2024. godinu.