Foto: iStock
Među kineske brendove ugurao se američki Apple, istisnuvši Oppo s trećeg mjesta najprodavanijih. I Apple je zabiljžio pad prodaje, ali za razliku od kineskih brendova blag, od 4,4 posto
povezane vijesti
- Tužba protiv Applea. Radnik tvrdi da je morao instalirati softver kojim mu prate čak i privatne galerije slika
- Apple lansira novi tablet koji će se u radu oslanjati na umjetnu inteligenciju
- Iako kaska za konkurencijom po pitanju uvođenja umjetne inteligencije, iza Applea je kvartal obilježen rastom prihoda
I dok je u Americi i zapadnoj Europi zatvaranje zbog epidemije COVID-a pojačalo potražnju za mobitelima i gadgetima jer su ljudi ovaj put prisilno morali smanjiti društvene kontakte i još jače se osloniti na virtualne, nove informacije iz Kine koja se i dalje bori s korona virusom, zatvara gradove kako bi spriječila širenje, ukazuju na suprotni trend.
Kako javlja Reuters, prodaja pametnih telefona u 2022. godini pala je na najnižu razinu u posljednjih deset godina.
Prodaja mobitela u Kini u prošloj godini pala je za 13 posto u odnosu na 2021., u brojkama s 329 milijuna na 286 milijuna komada. To je najslabija prodaja u posljednjoj dekadi i prvi put da je broj prodanih mobitela pao ispod 300 milijuna.
Zanimljivo, kao objašnjenje koristi se isti razlog kao i za porast potražnje za vrijeme strogih epidemioloških mjera u ostatku svijeta.
Naime, pojašnjenje glasi da su zatvaranja i usporavanje ekonomije zbog toga smanjile apetit kupaca za trošenje, baš kao što je prije godinu-dvije objašnjavano da je zatvaranje u Europi i Americi povećalo apetit potrošača za trošenje, elektroničkih uređaja posebno.
Prema podacima analitičke tvrtke IDC naprodavaniji brend u Kini je domaći proizvođač Vivo s vrlo širokom paletom proizvoda, od najjeftinijih do premium modela s naprednom i skupom Zeiss optikom. No, to u ovom slučaju ne znači da im je prodaja rasla. Pala je za krupnih 25 posto.
Huawei koji je zbog sankcija u zapadnom svijetu od tvrtke koja prodaje najviše mobitela postao rijetki izbor zapadnjaka, drži drugo mjesto na domaćem tržištu.
Među kineske brendove ugurao se američki Apple, istisnuvši Oppo s trećeg mjesta najprodavanijih. Prema podacima IDC-a i Apple je zabilježio pad prodaje, ali za razliku od kineskih brendova blag, od 4,4 posto.