
Najmanje popularana, odnosno korištena kategorija su zastave, sukladno tome najslabije korištena podkategorija su nacionalne zastave, ako tih emojija zapravo ima najviše, čak 258
povezane vijesti
- Što učiniti ako vam netko ukrade mobitel ili ga izgubite? Ovo su najvažniji koraci
- Mobiteli i djeca: “Roditelji ne trebaju biti prijatelji svojoj djeci, ali moraju preispitati i svoje ponašanje”
- Znanstvenica savjetuje koliko prije spavanja treba prestati gledati u mobitel ako želite izbjeći nesanicu
Kaže se da slika govori više od tisuću riječi, a u ovo naše digitalno doba kad nemamo vremena na bacanje sve više i komuniciramo slikama i simbolima kako bi izrazili svoje osjećaje i izbjegli zamorno tipkanje. Tako bi u parafrazi poznate izreke mogli utvrditi da u današnje vrijeme emoji govori više od nekoliko riječi. Kad nam je nešto smiješno ili tužno, kad smo ljuti ili uzbuđeni, što bi rekli TBF-ovci, „u nebesa, gdje se gužvaju poruke SMS-a“, ne šaljemo svojim sugovornicima na drugoj strani mobitelskih displeja riječi, već emojije s ekspresijama lica ili koječega drugog.
Prema podacima koje je prikupio Unicode Consortium, neprofitna organizacija odgovorna za digitalizaciju svjetskih jezika, daleko najpopularniji emoji u 2021. je onaj koji pokazuje „smajlija“ koji umire od smijeha, nazvanog „Tears Of Joy“(?). Na njega otpada 5 posto od svih uporaba emojija. Slijedi znak srca (❤️), a onda daleko iza dolaze ostali najpopularniji emoji (vidi ilustraciju), od kojih je u prošloj godine najviše napredovao smajlić sa srcima oko glave.
Po pedantnim pratiteljima situacije s emojima i nekoj vrsti regulatora po tom pitanju iz Unicode Consortiuma, postoji masa od 3,663 emojija trenutno, s tim da se top 100 po uporabi koristi u oko 82 posto slučajeva.
No, iako je tome tako i stvari se kod uporabe emojija očito ne mijenjaju bitno, Unicode Consortium i dalje drži otvorenim propozicije za prijavljivanje novih emojija. Tek rijetki od tih novijih ili manje poznatih uspije napraviti veliki skok u upotrebi, a još rijeđi se uspiju ugurati među deset. Jedna od iznimaka je „pleading face“, ili po naši „molećivo lice“ koji je u 2021. godini napravio velik proboj i skočio s 97. mjesta na visoko četrnaesto.
Što se tiče drugih kategorija emojija, u kategoriji transporta je najpopularnija raketa (?) koja zapravo označava veliki napredak u nekoj aktivnosti, u kategoriji dijelova tijela najviše se koristi zategnuti biceps (?), koji označava uspjeh, snagu, dominaciju… U kategoriji biljaka vodi buket cvijeća (?), što je i logično s obzirom da poruke često koristimo da nekome nešto čestitamo, kod životinja najčešće je korišten emoji leptira (?), koji može označavati transformaciju, ljepotu, promjenu..Na kraju, od sportskih emojija ljudi najviše u komunikaciji koriste „gimnastički“ znak osobe koja radi zvijezdu (?). Zapravo, ima malo veze sa sportom, ovaj emoji u biti označava sreću i zadovoljstvo.
Zanimljivo, najmanje popularana, odnosno korištena kategorija su zastave, sukladno tome najslabije korištena podkategorija su nacionalne zastave, ako tih emojija zapravo ima najviše, čak 258 .