Foto: Lotus
Ovaj put nije riječ samo o skupoj igrački za dokone bogataše, već je bicikl razvijen i napravljen prvenstveno za potrebe britanske reprezentacije u pistovnom biciklizmu, s kojim je reprezentacija Velike Britanije i nastupala ovo ljeto na Olimpijadi
povezane vijesti
Tako to ide u današnjem svijetu. Stare i slavne auto i moto tvrtke, posebno u Europi, propadaju i postaju vlasništvo dalekoistočnih “tigrova”. Iznimka nije ni britanski Lotus, kojeg (stariji) ljubitelji automobilizma pamte prije svega po desetljećima igranja važne uloge u Formuli 1. Za Lotus su, naime vozili velikani od Jima Clarka, preko Maria Andrettija, Nigela Mansella, do Ayrtona Senne, Nelsona Piqueta i Mike Hakkinena i donijeli sedam naslova prvaka.
Nakon desetljeća vlasništva i vođenja osnivača Colina Chapmana koji je umro 1982. kad je Lotus već bio u financijskim problemima, Lotus je često mijenjao vlasnike s malo sreće, da bi 2017. godine završio u rukama kineskog auto mastodonta Geelyja koji u svom vlasništvu ima još jedno prestižno europsko auto ime, švedski Volvo. I Lotus se pod njima mijenja, financijski stvar više nije upitna, pitanje je samo kojim će putem krenuti slavna tvrtka koja je proizvodila superaute za bogate i puno novca i energije trošila na natjecateljski program.
Stvari su tu zapravo prilično predvidljive, nakon što je predstavljen novi sportski model Emira ovo ljeto, objavljeno je da je to ujedno i posljednji Lotus s motorom na unutarnje izgaranje. Do ne tako daleke 2026. Lotus u namjerava u potpunosti prestati proizvoditi automobile koje pogoni benzin i misli dotad predstaviti čak četiri električna modela.
Ne znamo okreće li se Colin Chapman u grobu, ali Lotus ne samo da prelazi na struju nego se baca i u područja prijevoza u kojima nikad nije bio. Naime, tvrtka je proizvela i svoj prvi bicikl. Lotus ne bi bio Lotus kad bi to bio običan bicikl, riječ je o high-tech natjecateljskom biciklu za natjecanja na pisti naglašene aerodinamike i neobičnog/hrabrog dizajna.
Ovaj put nije riječ samo o skupoj igrački za dokone bogataše, već je bicikl razvijen i napravljen prvenstveno za potrebe britanske reprezentacije u pistovnom biciklizmu, s kojim je reprezentacija Velike Britanije i nastupala ovo ljeto na Olimpijadi.
Bicikl pod imenom „The Hope“ napravljen je u suradnji suradnji s britanskom Hope Technology koji za sebe kažu da su jedni od vodećih tvrtki u razvoju i proizvodnji biciklističkih komponenti te firmom Renishaw koja se bavi izradom mjernih instrumenata i preciznih alata.
“Mislim da je prednost koju Lotus donosi dizajnu bicikla leži u tome što mi nismo dizajneri bicikala. Nismo uključeni u ovu industriju, pa gledamo na to iz vrlo purističke perspektive. Ovako je Lotus uvijek pristupao svakom projektu za bilo kojeg vanjskog klijenta. ” – prilično je zanimljivo viđenje uloge Lotusovih inženjera u ovom projektu ponudio Richard Hill, glavni inženjer za aerodinamiku u Lotusu.
I zaista, „The Hope“ otkriva detalje koji su prilično nekonvencionalni. Dapače, gotovo smo sigurni da nismo vidjeli trkaći bicikl koji ima prednju vilicu pričvršćenu direktno za lulu guvernala, a ni tako razdvojene zadnje vilice.
Bicikl je napravljen od kombinacije aluminija, titana i karbona, dijelovi su napravljeni 3D printanjem. Bicikl teži 7 i pol kilograma.
S obzirom da je napravljen namjenski za profesionalnu uporabu, teško da će se Lotus bicikli ikad moći nabaviti u slobodnoj prodaji.