Foto: Eviation
Na papiru sve izgleda obećavajuće u tehničkom smislu, avion će u zraku preko 800 kilometara držati monstrum od baterije koja isporučuje energiju od 820 kWh. Najavljena maksimalna brzina zrakoplova je 407 km/h
povezane vijesti
Prije pandemije u prosjeku je svaki dan poletjelo i sletjelo oko sto tisuća zrakoplova. Iako brojka izgleda jako velika, avionski prijevoz ima relativno mali udio u sveukupnom ispuštanju stakleničkih plinova u atmosferu – oko 2 posto.
No, to ne znači da se širom svijeta ne traže načini da kerozinski motori u avionima budu zamijenjeni ekološki prihvatljivijim pogonom. Kao što se zna, to je s avionima i brodovima zbog njihove veličine, potrebne sile za pokretanje i uzgon, potrebe za dugim putovanjima bez prekida, mnogo veći izazov nego kod vozila u cestovnom prometu.
Izraelsko-američka tvrtka Eviation još je 2019. na Paris Air Showu pokazala prototip manjeg luksuznog putničkog aviona pod nazivom “Alice” s maksimalnim kapacitetom od 11 ljudi uključujući tu i dva člana posade. Ovih su dana objavili da su došli do faze kad će ovaj vizualno privlačni avion doživjeti svoj prvi testni let. Upravo su zaprimili prvi od tri motora tvrtke Magnix koja se specijalizirala za proizvodnju električnih pogonskih agregata za električne avione. Avion je zamišljen tako da na kraju krila ima dva motora i jedan na samom repu koji je dizajniran za ubrzanje kretanja zraka oko trupa odnosno pretvaranje cijelog trupa u svojevrsnu bonus površinu krila za dodatni uzlet.
Na papiru sve izgleda obećavajuće u tehničkom smislu, avion će u zraku preko 800 kilometara držati monstrum od baterije koja isporučuje energiju od 820 kWh. Najavljena maksimalna brzina zrakoplova je 407 km/h. Da bi se postigle ove brojke, baterija u avionu je ogromna i teži 3,7 tona što je više od polovice težine cijelog aviona koja iznosi 6,7 tona.
Kao i u slučaju prvih električnih automobila, u Eviationu ne kriju da će njihovi luksuzni i tihi (ističe se da za putnike koji traže luksuz uopće nije nevažna značajka), avioni biti bitno skuplji od standardnih u smislu kupovne cijene, ali bi tu razliku kasnije mogli anulirati mnogo niži troškovi održavanja i električne energije nasuprot kerozina.
Očekuje se da bi prvi “Alice” avioni bogatim privatnim kupcima i zrakoplovnim kompanijama mogli biti ponuđeni tijekom naredne godine. Naravno, ako skorašnji testni letovi prođu u najboljem redu.