Foto: Alstom
Petnaest lokomotiva koje se po prugama Donje Saske vukle putničke vagone zamijenjeno je s 14 vlakova koji koriste vodikove gorive ćelije za proizvodnju električne energije koja pokreće motore
povezane vijesti
I dok se elektrifikacija prometa osobnim vozilima čini kao nepovratni proces i kako će u roku od 15-ak godina biti teško ili nemoguće biti kupiti novo vozilo s motorom na unutarnje sagorijevanje, u javnom i teretnom transportu ove stvari su malo kompliciranije. I dalje je za današnju tehnologiju izazov kako pogoniti teška cestovna vozila, vlakove, zrakoplove i velike prekooceanske brodove.
Da se stvar ipak pomiču i na tom polju potvrđuje vijest iz Njemačke, točnije Donje Saske, područja gdje još ima pruga koje nisu elektrificirane pa se promet tradicionalno odvijao tako da su putničke vagone vukle dizel lokomotive i godišnje u atmosferu ispuštale tone stakleničkih plinova. Do jučer.
Od jučer na tim prugama prometuje ono što su tamošnje vlasti nazvale „prvom flotom putničkih vlakova na svijetu na vodikov pogon“.
Petnaest lokomotiva koje se po prugama Donje Saske vukle putničke vagone zamijenjeno je s 14 vlakova koji koriste vodikove gorive ćelije za proizvodnju električne energije koja pokreće motore. Inače, njemačka vlada podržala je širenje korištenja vodika kao čiste alternative fosilnim gorivima i vodik se kao ozbiljna alternativa benzinu i dizelu najviše forsira u Njemačkoj.
Vlakove pod imenom Coradia iLint je proizveo francuski Alstom. Imaju domet do 1000 kilometara i maksimalnu brzinu od 140 km/h. Korištenjem vodika proizvedenog obnovljivom energijom vlakovi će uštedjeti 1,6 milijuna litara dizelskog goriva godišnje.