Foto: iStock
Odluka je vjerojatno vezana uz pokušaj da Netflix pojača svoj oglasni biznis na najvećim tržištima. Naime, od oko 232 milijuna pretplatnika širom svijeta, tek nešto više od 5 milijuna se odlučilo za jeftinu pretplatu s reklamama
povezane vijesti
Netflix je danas objavio da mijenja cijene svoje pretplate, odnosno ukida jeftinu “Basic” opciju bez reklama, ali hrvatski se korisnici ne moraju bojati tih promjena jer se Netflix drži posebnih kriterija za različite države.
Ovaj put – ako ne žele biti prekidani reklamama – novi pretplatnici u SAD-u i Velikoj Britaniji morat će plaćati Netflix više nego do sada. Naime, par tjedana nakon Kanade Netflix je za nove pretplatnike i one koji žele promijeniti „tarifu“, odlučio ukinuti mogućnost „Basic“ opcije pretplate koja je za korisnike u SAD i Velikoj Britaniji koštala 9,99 dolara mjesečno i s njom se na jednom uređaju moglo uživati u velikoj većini programa i to bez reklama.
Sad je za one koji ne žele platiti puno, i ne smeta ih prekidanje reklamama, dostupna opcija „Standard with ads“ za 6,99 dolara, „Standard“ za 15,49 i „Premium“ za 19.99 dolara mjesečno.
Odluka je vjerojatno vezana uz pokušaj da Netflix pojača svoj oglasni biznis na najvećim tržištima. Naime, od oko 232 milijuna pretplatnika širom svijeta, po posljednjim informacijama tek nešto više od 5 milijuna se odlučilo za najjeftiniju pretplatu, odnosno dopustilo mogućnost da ih se za vrijeme gledanja programa „gnjavi“ reklamama.
S obzirom na način kako je Netflix krenuo u ukidanje svoje „Basic“ pretplate, ne treba previše brinuti da će takva odluka pogoditi mala tržište poput Hrvatske gdje je potencijal za zaradu od reklama Netflixu vjerojatno manji od same zarade od pretplate koju plaća oko 200 tisuća Hrvata.
Netflix je jedan od rijetkih internetskih giganata koja uzima razne kriterije kod formiranja cijene od države do države. Među njima su i socijalni kriteriji prihoda po stanovniku neke zemlje, kao i činjenica koliko je Netflixovih programa dostupno, jesu li prevedeni na „domaći“ jezik i slično. Recimo, u Hrvatskoj je „Basic“ pretplata 4,99 eura mjesečno, a u bogatijoj Njemačkoj ipak za 60-ak posto skuplja, 7,99 eura.