Lov na pretplatnike

Netflix po prvi put većinu budžeta troši na filmski i TV sadržaj koji nastaje izvan SAD-a

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Internacionalni sadržaj je u pravilu Netflixu bitno jeftiniji od onog domaćeg, američkog, a drugi je razlog što je praksa pokazala da je sadržaj na neengleskim jezicima sve prihvaćeniji od američke publike



U svijetu kojim vladaju društvene mreže, a njihov sadržaj u boljem slučaju „proizvode“ prosječni, ako ne i zlonamjerni korisnici (s obzirom da su društvene mreže, između ostalog i pravo kraljevstvo dezinformacija i teorija zavjera), teško je Netflixu, toj ogromnoj platformi za strimanje beskrajne količine filmskog i TV sadržaja, pronaći ozbiljnu zamjerku.


Između ostalog, Netflix je zbog svoje želje da ne (p)ostane amerocentrična, već globalna platforma, došao do statusa svojevrsnog prozora u svijet filmskog i TV (mislimo tu prije svega na serije) stvaralaštva zemalja s kojim se zapadni svijet rijetko sretao na svojim nacionalnim TV programima , a u kinima još rijeđe.


U skladu s tim, prema prognozi Ampere Analysisa Netflix će po prvi put otkad postoji više od polovice svog budžeta potrošiti na sadržaj koji nije stvoren u Sjevernoj Americi. Točnije, 7,9 milijardi dolara od 15,4 milijardi teškog proračuna. Drugim riječima, Netflix će po prvi put većinu godišnjih troškova za sadržaj potrošiti ili za ulaganje u neameričke lokalne sadržaje u vlastitoj produkciji, ili za plaćanje licencnog međunarodnog sadržaja kako bi ga mogli prikazivati na Netflixu.




Kako piše Variety, za ovaj preokret važna su dva momenta. Internacionalni sadržaj je u pravilu Netflixu bitno jeftiniji od onog domaćeg, američkog, a drugi je razlog što je praksa pokazala da je sadržaj na neengleskim jezicima sve prihvaćeniji od američke publike. Možda je točka preokreta bila ultra popularna korejska serija „Squid Game“ kao jedan od najgledanijih Netflixovih sadržaja ikad. Treba napomenuti da je Netflix koštala oko 21 milijun dolara. Za usporedbu, produklcija četvrte sezone također popularne (američke) serije „Stranger Things“ koštala je čak deset puta više.


Također, ulaganjem u internacionalni sadržaj Netflix se bori proširiti bazu pretplatnika kad su na domaćem terenu i u Europi došli do limita, odnosno određenog zasićenja u kojem je teško očekivati novi masovni priljev pretplatnika. U SAD-u ima oko 66 milijuna  pretplatnika, gotovo proporcionalno tome, u pet puta manjoj Velikoj Britaniji, ima i oko pet puta manje pretplatnika, 14 milijuna, i u sličnim proporcijama ostalim velikim europskim zemljama i Australiji. Novi prostor širenja traži se u zemljama poput Indije gdje živi 1,4 milijardi ljudi, a pretplatnika Netflixa je tek 5 i pol milijuna, te zemljama subsaharske Afrike poput Nigerije gdje je broj pretplatnika zanemariv. Upravo u tim regijama i državama Netflix u posljednje vrijeme agresivnije ulaže novac u tamošnje produkcije i otkupljuje gotovi domaći licencni sadržaj.