Foto: iStock
Prvi primjerak proizveden je 1969. godine i u vrijeme pojavljivanja bio je najveći komercijalni avion na tržištu, sa svojim 71 metrom dužine i težinom od impozantne 183 tone
povezane vijesti
- Prvi masovno proizvedeni električni automobil odlazi u povijest nakon 14 godina “karijere”
- BMW objavio da će od 2027. u svom središnjem pogonu u Münchenu proizvoditi samo električne modele
- Richard Branson se ponovno upisuje u povijest. Ovaj put s prvim lansiranjem u svemir s područja Velike Britanije
Boeing 747, jedan od najpoznatijih i najpouzdanijih velikih putničkih aviona već je preko pola stoljeća u zraku. No, tom je dugom razdoblju došao kraj, jer je jučer tvrtka iz Seattlea s proizvodne trake skinula posljednji primjerak.
Boeing 747 nije bio samo jumbo-jet koji je bio u stanju primiti i do 500 putnika odjednom, koristi se i kao teretni avion, ali i kao Air Force One, zrakoplov kojim se služi predsjednik SAD-a.
Prvi primjerak proizveden je 1969. godine i u vrijeme pojavljivanja bio je najveći komercijalni avion na tržištu, sa svojim 71 metrom dužine i težinom od impozantne 183 tone. Koliki je poslovni poduhvat izgraditi takav avion govori i činjenica da je na prvom primjerku radilo čak 50 tisuća radnika gotovo 16 mjeseci. Od tog vremena pa do ovog posljednjeg jučer koji je sišao s proizvodne trake moćne kompanije za proizvodnju letjelica, napravljeno je još 1.573 komada.
Nosio je nadimak „Whale“, ili po hrvatski „kit“ po prepoznatljivom zadebljanju u prvom dijelu trupa koji je izveden da bi primio putnike na drugom katu.
Malo velikih avio kompanija danas još koristi Boeing 747 u svojoj floti za prijevoz putnika, među njima je i njemačka Lufthansa, jer više nisu profitabilni i efikasni kao nekad. Naime, Boeing je u posljednjih pola stoljeća razvio druge modele velikih aviona koji nemaju četiri, već dva motora, što ih čini učinkovitijima i ekonomičnijima.
U SAD-u u putničkom prometu Boeing 747 se ne koristi već pet godina, posljednja koja ga je imala u floti bila je avio kompanija Delta.
Ipak, ovaj posljednji primjerak naručila je tvrtka sa sjedištem u New Yorku, Atlas Air, najveća avio kompanija za teretni promet, koja se još bavi i čarter letovima i iznajmljivanjem zrakoplova, pa u njihovim djelatnostima treba tražiti namjenu posljednjih proizvedenih 747 aviona. Atlas Air ih je prošle godine naručio čak četiri.