Foto: Piqsels
Gorivo proizvodi francuska kompanija TotalEnergies, a izrađeno je od biljnih ulja tipa HEFA (hidroprocesirani esteri i masne kiseline), bez dodanog sumpora ili aroma. Primarno je ovo gorivo dobiveno iz rabljenog jestivog ulja i drugih otpadnih masti
povezane vijesti
- Kina prestigla EU na listi ukupne emisije stakleničkih plinova od industrijske revolucije do danas
- Ako ovako nastavimo, svijet će biti topliji za 3,1 stupanj Celzija do kraja stoljeća. A to je jako loša vijest
- FOTO Prvi zrakoplov Airbus 220 sletio u zagrebačku zračnu luku, počela obnova flote Croatia Airlinesa
Da se potraga za gorivima koja manje zagađuju atmosferu i proizvode manje stakleničkih plinove shvaća sve ozbiljnije i u granama transporta gdje je električna alternativa manje izgledna, potvrđuje i slučaj Airbusa koji osim razvoja zrakoplova na vodik testira i klasičniji pristup – zamjenu postojećeg avionskog goriva onim ekološki održivim.
Nakon što su slična rješenja već testirali na modelima A350 i A319 Neo prošle godine, sada je došao red i na najveći putnički zrakoplov na svijetu, A380 čiji je jedan motor 25. ožujka tijekom trosatnog leta koristio isključivo stopostotno održivo avionsko gorivo (sustainable aviation fuel – SAF). Ohrabreni rezultatima prikupljenih podataka koji su uključivali tisuću parametara, u Airbusu su obavili i dodatni test, u kojem je A380 koristio održivo gorivo i prilikom polijetanja i slijetanja, a ni piloti ni inženjeri za sada nisu primijetili da se motor na ovom gorivu ponašao drugačije u bilo kojem smislu.
Gorivo proizvodi francuska kompanija TotalEnergies, a izrađeno je od biljnih ulja tipa HEFA (hidroprocesirani esteri i masne kiseline), bez dodanog sumpora ili aroma. Primarno je ovo gorivo dobiveno iz rabljenog jestivog ulja i drugih otpadnih masti, kažu iz Airbusa.
Povećanje korištenja održivog SAF goriva ostaje jedan od glavnih načina kojima bi avioindustrija mogla ostvariti svoju ambiciju te postati ugljično neutralna do 2050. godine. Uvođenje ekoloških goriva trebalo bi biti zaslužno za negdje između 53% i 71% smanjenja ugljičnih emisija do navedenog roka.
Međutim, „zeleno“ mlazno gorivo je i do pet puta skuplje od konvencionalnog mlaznog goriva i predstavlja jedan posto zrakoplovnog goriva koje se koristi u svijetu.
Svi Airbusovi modeli u ovom su trenutku certificirani za let s mješavinom, koja u klasičnom kerozinu može sadržavati do 50% održivog goriva. Do kraja ovog desetljeća kompanija ima cilj certificirati svoje zrakoplove za let na 100% održivom gorivu.