Foto: iStock
Glasnogovornica AT&T-a rekla je da su pristali na zahtjev ministra Buttigiega i dodala da "znamo da sigurnost u zrakoplovstvu i 5G mogu koegzistirati i uvjereni smo da će daljnja tehnička suradnja ublažiti sve probleme"
povezane vijesti
Nakon što su prije neki dan u zajedničkoj izjavi odbacili mogućnost odgađanja uvođenja 5G usluge zakazane za danas, dva najveća telekoma u SAD-u jučer su ipak reterirali i povinovali se zahtjevu američkog ministra prometa Petea Buttigiega i Federalne uprava za zrakoplovstvo (FAA).
Zahtjev za odgodom plod je zabrinutosti vlasti da bi 5G signal čija je propisana maksimalna snaga veća nego u Europi, mogla ometati osjetljivu elektroniku u avionima i ugroziti sigurnost letova.
Verizon i AT&T su prilično nediplomatskim rječnikom docirali vlastima da su zakoni fizike u Francuskoj i SAD-u isti, i da u Francuskoj avioni američkih kompanija lete iako je 5G signal u uporabi, dok se u SAD to brani. Isto tako, napisali su da bi odgoda uvođenja 5G bilo „neodgovorno odustajanje“, stavljajući tako komercijalnu uporabu signala i profit iznad sigurnosti avio prijevoza. No, čini se da su u međuvremenu prihvatili racionalne argumente koji proizlaze iz činjenice da je dozvoljeni 5G signal jači nego u spomenutoj Francuskoj i da postoje testovi proizvođača aviona koji ukazuju da bi takav signal zaista mogao ometati elektroniku u avionima.
Ton izjava iz američkih telekoma sad je sasvim drugačiji. Glasnogovornica AT&T-a rekla je da su pristali na zahtjev ministra Buttigiega i dodala da “znamo da sigurnost u zrakoplovstvu i 5G mogu koegzistirati i uvjereni smo da će daljnja tehnička suradnja ublažiti sve probleme“.
Nije precizirano što bi to moglo dugoročno pomiriti jaki 5G signal i sigurnost u avio-prometu, ali moglo bi se za početak posegnuti za rješenjem kakvo je postignuto u Francuskoj. Naime, tamo je dogovoreno da 5G odašiljači ne mogu biti u funkciji u blizini aerodroma.