Foto: iStock
Kad je bio spreman potrošiti toliki novac na 30 sekundi reklame u najekskluzivnijem mogućem terminu posve je jasno da Dan O'Dowd misli kako je Teslin sustav autonomne vožnje sve samo ne „siguran za čovječanstvo“
povezane vijesti
Osim što je vrhunac sportske sezone u američkom nogometu, Super Bowl je ujedno i jedan od najiščekivanijih spektakala godine zbog svojeg raskošnog glazbenog spektakla u poluvremenu, kojeg je ove godine obilježila Rihanna svojim prvim nastupom u posljednjih sedam godina. Ujedno to je i jedan od najgledanijih televizijskih programa uopće koji svake godine privlači preko 110 milijuna gledatelja.
U skladu s tim, sekunde reklama koje se emitiraju za vrijeme Super Bowla su najskuplji mogući oglasni prostor u javnim medijima. Ove je godina cijena jednokratnog prikazivanja reklame od 30 sekundi koštala prosječno 7 milijuna dolara, odnosno nešto više od 230 tisuća dolara po sekundi.
Velikim tvrtka poput Pepsija, McDonaldsa ili Forda to i nije neki novac za izdvojiti u zamjenu za pažnju tolikog broja gledatelja, a i nije neobično da velike i bogate tvrtke iskoriste ovu jedinstvenu priliku da promoviraju vlastite proizvode premijernim reklamama.
No, ovogodišnji Super Bowl će, između ostalog, ostati i upamćen što je netko tako skupu reklamu platio ne da bi promovirao svoj, već difamirao tuđi proizvod.
Tako je prikazano 30 sekundi „anti-reklame“ za Teslu, odnosno njihov sustav potpuno automatskog upravljanja automobilima pod nazivom Full Self-Driving.
Reklama je produkt Dawn Projecta, organizacije koju je utemeljio poduzetnik iz svijeta tehnologije Dan O’Dowd i koja se bavi promoviranjem tehnologije sigurne za čovječanstvo. E sad, kad je bio spreman potrošiti toliki novac na 30 sekundi reklame u najekskluzivnijem mogućem terminu posve je jasno da O’Dowd misli kako je Teslin sustav autonomne vožnje sve samo ne „siguran za čovječanstvo“.
To je i pokazao zorno u reklami gdje gledamo žive primjere Tesli kojima ne upravlja čovjek već softver. Pa onda gledamo kako Tesla u autonomnom modu vožnje gazi lutku djeteta koje prelazi cestu, ignorira istaknute prometne znakove, ulazi u jednosmjerne ulice i ničim izazvan prelazi na u suprotnu prometnu traku.
Na neki način ova je reklama – koja će se nakon Super Bowla prikazivati na raznim televizijskim mrežama velikih gradskih područja – više pritisak na nadležne javne službe negoli uvjeravanje običnih ljudi da ne kupuju Tesline automobile.
Dawn Project je već potrošio milijune dolara na kampanju i lobiranje da se Tesli zabrani korištenje auto-pilota u autu na javnim cestama i čini se da polako počinju nailaziti na odziv nadležnih.
Ministarstvo pravosuđa SAD-a upravo provjerava navode i radi testove s Teslinim automobilima s uključenom Full Sef-Driving značajkom kako bi provjerili njihovu sigurnost, odnosno istinitost navoda iz Tesle da je njihov auto bez vozača u stanju sigurno se kretati javnim cestama.
Isto tako, američka Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu ispituje sigurnost Teslinog auto-pilota i njihovo je mišljenje posebno važno jer imaju moć da Tesli jednostavno zabrane korištenje ove tehnologije na javnim cestama. Upravo u svojoj Super Bowl reklami Dawn Project apelira na Upravu za sigurnost u prometu da to učini.
S druge strane, u Washington Postu su u analizi ove neobične reklame upozorili na mogući suprotni efekt ove reklame. S obzirom da se Tesla uopće ne promovira TV reklamama, primijetili su da je ovo za mnoge Amerikance pred TV ekranima prva prilika da uopće vide Teslin i zaključili da po pravilu da je i loš publicitet dobar publicitet možda napravili Tesli marketinšku uslugu. Pokazali su – unatoč svemu – atraktivni automobil milijunskom auditoriju, a da Tesla pritom nije potrošila ni centa.