Foto: iStock
Zapravo je prilično logično da britanska policija okreće leđa X-u, s obzirom da su lažne informacije o identitetu počinitelju gnusnog zločina, ubojstva tri djevojčice ovo ljeto u Southportu, objavljene upravo na X-u, zapalile iskru nasilja na britanskim ulicama u kojem je ranjeno i 50-ak policajaca
povezane vijesti
To što je jednu važnu društvenu mrežu najbogatiji čovjek na svijetu pretvorio u američki predizborni megafon predanim osobnim angažmanom mnogima se nije svidjelo. Dakako, riječ je o Elonu Musku i bivšem Twitteru kojeg je svojim milijardama 2022. godine pretvorio u vlastitu igračku. Samo na dan nakon američkih predsjedničkih izbora na kojima je uvjerljivo pobijedio Muskov favorit Donald Trump, račune ugasilo 115 tisuća korisnika u SAD-u.
Razlozi su vjerojatno osobni, jer je Musk naslijedio platformu poznatu po pristojnoj razini komunikacije i ograničavanju ekstremnih stavova, Musk je kao samoproglašeni apsolutist slobode govora dao prava građanstva svemu onome po čemu su društvene mreže postale notorne; jeziku predrasuda, alternativnim istinama, teoriji zavjera, pa i govoru mržnje.
No, osim običnih korisnika i celebrityja u posljednje vrijeme zaredale su se i javne institucije i medijske kuće koje odlaze s X-a zbog Muskove politike – nazovimo to tako – deregulacije slobode govora.
Prvi je to još prije dvije godine učinio National Public Radio NPR koji pod sobom drži preko tisuću nezavisnih, neprofitnih američkih radio postaja uglavnom osnovanih od strane lokalnih školskih okruga, fakulteta i sveučilišta. S Muskovim dolaskom krivo su etiketirani kao državni medij, i NPR se odlučio na odlazak nakon što to nije ispravljeno.
Nakon ovogodišnjih američkih izbora isto je učinilo i ugledno britansko glasilo The Guardian, ali iz ponešto drugačijih razloga.
Oni su u odluci naveli da ih već dugo brine sadržaj na X-u, a izvještavanje s platforme o američkim predsjedničkim izborima iskristaliziralo je njihovu odluku.
“Ovo je nešto što razmatramo već neko vrijeme s obzirom na često uznemirujući sadržaj koji se promovira ili nalazi na platformi, uključujući krajnje desničarske teorije zavjere i rasizam” – napisali su u priopćenju.
Zbog sličnih razloga X su napustile razne organizacije, društvene i poslovne. Među njima ima modnih kuća (Balenciaga), filmskih festivala (onaj berlinski), maloprodajnih tvrtki (Best Buy)…Zbog neprihvatljivog ekstremnog sadržaja i neki veliki oglašivači poput Disneya, Applea, IBM-a i Paramounta, prestali su objavljivati reklame na X-u.
Posljednja priča o napuštanju X-a je posebno znakovita, iako ne stiže iz matične države ove društvene mreže, već s druge strane Velike Bare. Kako javlja Reuters, policijske uprave u Velikoj Britaniji, na tihi se način povlače s Muskove platforme. Ovo „tihi“ zapravo znače da nisu ugasili svoje profile, već su u većem ili manjem opsegu smanjile komunikaciju preko X-a. Reuters je u vlastitom istraživanju pregleda objava policijskih uprava u posljednja tri mjeseca zaključio da su neke, preciznije njih osam, drastično smanjile objave u odnosu na prošlu godinu, zbog promocije nasilja i činjenice da se ekstremni sadržaji ne miču s X-a.
Tako je jedan od najvećih policijskih uprava u Velikoj Britaniji, ona West Midlandsa sa sjedištem u Birminghamu, smanjila broj objava za 95 posto u odnosu na prošlu godinu, policijska uprava u Lancashireu za dvije trećine i tako redom. Policija u North Walesu se u potpunosti povukla sa X-a. Zapravo je prilično logično da britanska policija okreće leđa X-u, s obzirom da su lažne informacije o identitetu počinitelju gnusnog zločina, ubojstva tri djevojčice ovo ljeto u Southportu, objavljene upravo na X-u, zapalile iskru nasilja na britanskim ulicama u kojem je ranjeno i 50-ak policajaca.
Musk je dolijevao ulje na vatru vlastitim objavama poput onih da je građanski rat u Velikoj Britaniji neizbježan i da je ta država policijska.
Sve to udaljuje dio britanskih građana kao i službenih struktura od bivšeg Twittera.
Broj korisnika X-a u Velikoj Britaniji pao je za 19 posto u godini dana. Twitter je bio glavno sredstvo komunikacije preko društvenih mreža puno desetljeće za britansku vladu i javne institucije. Vlada i dalje objavljuje na X-u, ali je prestala koristiti plaćene komunikacije i oglase. Umjesto toga, plaćene oglase plasira na Metine mreže Facebook i Instagram.