Magični ekran

Mobiteli vladaju našim životima: nikad više vremena nismo provodili na njima

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Prema podacima prikupljenima na deset najvećih i najrazvijenijih tržišta, prosječni je korisnik prošle godine svakoga dana na svojem mobitelu proveo 4,8 sati, što je rast od 30 posto u samo dvije godine



Nije tajna da koristimo svoje mobilne uređaje preko svake mjere, a nova studija to i brojčano potvrđuje i otkriva da je svjetska populacija u prošloj godini provela 3,8 bilijuna sati gledajući u pametne telefone.


Tradicionalno godišnje izvješće o stanju mobilnog ekosustava i aplikacija, koje izrađuju analitičari kuće App Annie, pokazuje da su tijekom prošle godine korisnici diljem svijeta proveli na svojim mobitelima više vremena no ikad prije.


Prema podacima prikupljenima na deset najvećih i najrazvijenijih tržišta, prosječni je korisnik prošle godine svakoga dana na svojem mobitelu proveo 4,8 sati, što je rast od 30 posto u samo dvije godine.




Najviše ovisni o mobitelima su korisnici u Brazilu, Indoneziji i Južnoj Koreji koji su na njima u prosjeku provodili više od 5 sati , dok je u Njemačkoj i Francuskoj to još uvijek nešto ispod 4 sata. Nije iznenađenje da trend prate i Amerikanci koji su prošle godine proveli prosječno 4,1 sat dnevno na mobilnim uređajima, više vremena nego što su proveli gledajući TV (3,1).


“Televizija polako umire jer mobilni uređaji nastavljaju rušiti rekorde u gotovo svim kategorijama – utrošeno vrijeme, preuzimanja i prihod” – rekao je Theodore Krantz, izvršni direktor App Anniea.


Sve intenzivnije korištenje mobitela osjetilo se na gotovo svim tržištima. Naime, broj preuzimanja aplikacija porastao je za 5 posto u godinu dana. Korisnici su preuzeli 230 milijardi novih aplikacija, a na one koje se naplaćuju su potrošili 170 milijardi dolara, odnosno 19% više nego u 2020. godini. Naravno, nabujalo je i tržište oglašavanja u mobilnim aplikacijama, i to za 23%, pa sada vrijedi 295 milijardi dolara, a u skladu s trendom je i mobilno igranje, na koje je prošle godine potrošeno 116 milijardi dolara.


Porast vremena koje se provodi uz mobilne aplikacije uglavnom dolazi od najvećih i najutjecajnijih servisa. Čak sedam od svakih deset minuta provedenih uz mobitel otpada na društvene mreže, komunikacije i foto/video aplikacije. Najveći rast prošle godine bilježe YouTube i nezaobilazni TikTok, čiji su korisnici (izvan Kine), u odnosu na prošlu godinu proveli 90 posto više vremena u aplikaciji.


Najviše preuzimanja u svijetu zabilježio je TikTok, čiji ubrzani rast pogoni većinom mlađa (Gen Z) generacija korisnika, a slijede ga Instagram, Facebook, WhatsApp i Telegram. Ako se gleda potrošnja korisnika u financijskom smislu i tu prednjači TikTok, a slijede ga YouTube, Tinder i Disney+.


U broju mjesečno aktivnih korisnika i dalje dominira Facebook, čije su četiri aplikacije na vrhu ove ljestvice (Facebook, WhatsApp, Messenger i Instagram), a iza slijede Amazon, TikTok, Telegram, Twitter, Spotify i Netflix.