Umjetna inteligencija

Mijenjaju se načini reklamiranja na internetu. Microsoft umeće oglase u odgovore AI-a, slično testira i Google

Jakov Kršovnik

Foto iStock

Foto iStock

Microsoft premješta dio tradicionalnih oglasa i umeće ih u odgovore koje generiraju programi UI-a, a slične testove provodi i Google što je izazvalo nezadovoljstvo u dijelu marketinške industrije



Google i Microsoft mijenjaju svoje internetske tražilice te korisnici već neko vrijeme, ako postave pitanje, umjesto poveznica na internetske stranice dobiju direktan odgovor koji su pripremili programi umjetne inteligencije.


Jedna od najvećih posljedica te promjene bit će i nov način plasiranja oglasa. Jer, ranije bi korisnik u tražilici pitao što ga zanima, a potom bi u svojem internetskom pretraživaču dobio poveznice na stranice s mogućim odgovorima. Na tim stranicama nalazili bi se oglasi tvrtki, a svaki klik na stranicu i otvaranje oglasa značio bi nov prihod za internetske divove.


Kako danas korisnici najčešće dobiju odgovor već u samom pretraživaču, potrebno je osmisliti nov način plasiranja oglasa. Microsoft tako premješta dio tradicionalnih oglasa i umeće ih u odgovore koje generiraju programi UI-a, a slične testove s oglasima provodi i Google što je, prema pisanju Reutersa, izazvalo nezadovoljstvo u dijelu oglašivačke industrije. Googleov generalni direktor za oglase, Jerry Dischler, objavio je u svibnju da će Google također koristiti postojeće oglase za pretraživanje kako bi eksperimentirali s položajima oglasa unutar UI pretraživanja, a oglašivači trenutno moraju sudjelovati u tom testu, tj. Google im nije ostavio prostor da se povuku.




– Testiranje novih položaja oglasa bez pristanka brendova koji se oglašavaju zabrinjavajuća je praksa za oglašivače, rekao je za Reuters Jason Lee, izvršni potpredsjednik za sigurnost brendova u medijskoj agenciji Horizon Media, koja je radila s osiguravajućom kućom GEICO te s tvrtkom koja proizvodi pivo Corona. Drugi kupac oglasa u velikoj oglasnoj agenciji također je rekao da se ta praksa ne smatra standardnom u industriji, piše Reuters, no ne navodi izvor. Također dodaju kako je više velikih oglašivača privremeno prestalo trošiti na oglase u Microsoftovoj tražilici, na primjer Wells Fargo, jedna od četiri velike banke u SAD-u. Neki su oglašivači oprezni zbog trošenja svojih marketinških proračuna na značajke koje su dostupne ograničenom broju korisnika. Također, žele imati kontrolu nad pozicijom na kojoj se njihovi oglasi pojavljuju i oprezni su kada se pojavljuju pored neprikladnog ili neprikladnog sadržaja, piše Reuters. Prema podacima portala statista.com, Google je od oglašavanja u 2022. godini uprihodio 224.5 milijardi dolara, dok je Microsoft uprihodio »samo« oko 11.6 milijardi dolara.