Foto: Flickr/Solen Feyissa
Gledatelji na TikToku pratili su u prosjeku više od 24 sata sadržaja mjesečno u aplikaciji, što premašuje prosječno mjesečno vrijeme gledanja YouTubea od 22 sata i 40 minuta
povezane vijesti
TikTok, društvena mreža za dijeljenje video sadržaja u vrijeme svog osnivanja prije pet godine nije izgledala kao neka briljantna ideja. U svijetu gdje online video sadržajem već 15 godina vlada neprikosnoveni YouTube čijoj se dominaciji nije vidjelo kraja, društvenoj mreži koja je ograničila dužinu sadržaja na interval od 15 sekundi do tri minute, samo bi netko vidovit predviđao sjajnu budućnost.
Pa ipak, TikTok je u prošloj godini postao treći najbrže rastući brend u svijetu uz Zoom i video striming servis Peacock, a sad je prema istraživanju analitičke tvrtke App Annie količinom striminga prestigao i sam YouTube u lipnju ove godine. Gledatelji na TikToku pratili su u prosjeku više od 24 sata sadržaja mjesečno u aplikaciji, što premašuje prosječno mjesečno vrijeme gledanja YouTubea od 22 sata i 40 minuta, prema izvješću.
To je prosjek za dostupne statistike iz cijelo svijeta, a razlika je još drastičnija u nekim područjima. Primjerice, u Velikoj Britaniji korisnici TikToka čak su 26 sati mjesečno provodili u prosjeku na platformi, u odnosu na tek 16 sati na YouTubeu.
Činjenica jest da je pandemija i sva društvena izoliranost išla na ruku TikToka i da je kontroverza oko povezanosti s vojnim vlastima u Kini preko matične kineske tvrtke ByteDance zbog čega je došla na crnu listu bivšeg američkog predsjednika Trumpa, bila dobra besplatna reklama. No, analitičari kažu da je snažan porast vremena provedenog uz sadržaj prije svega rezultat omogućavanja live streaminga na aplikaciju.
Ove rezultate treba ipak uzeti s malo rezerve s obzirom da je u izvješću napomenuto da su uzeti u obzir samo podaci korisnika Android platforme, a isključeni su i korisnici kineske verzije ove aplikacije pod (originalnim) nazivom Douyin.
Također, dok TikTok evidentno okupira više pažnje i vremena njihovih korisnika, po broju korisnika YouTube je i dalje dominantan. Zadnje procjene govore da TikTok ima mjesečno oko 700 milijuna aktivnih korisnika, dok je taj broj kod YouTubea gotovo tri puta veći.