Foto OŠ Fran Krsto Frankopan Krk
Učenici su razvijali vještinu programiranja, računalno razmišljanje, kreativnost, kritičko i analitičko razmišljanje
povezane vijesti
Matična škola Krk otočne Osnovne škole »Fran Krsto Frankopan« priključila se diljem Starog kontinenta nedavno provedenom Europskom tjednu programiranja koji je ovog puta upriličen u svom jubilarnom, desetom izdanju.
Kako doznajemo od učiteljica Marije Prihoda Perišić i Ivone Klarić, krčka se obrazovna ustanova spomenutoj akciji, odnosno obrazovnoj inicijativi, priključila s ciljem razvijanja kreativnosti, znanja i vještina rješavanja problema i suradnje putem programiranja i ostalih tehnoloških aktivnosti.
Učenicima trećeg razreda u sklopu spomenutog je programa na zanimljiv i poučan način približeno programiranje na Maqueen robotima – edukacijskim setovima temeljeni na micro:bitu – platformi namijenjenoj razvoju logičkog razmišljanja i brzog učenja grafičkog programiranja.
Poticaj za rad
Radionice su bile zamišljene kao uvod u robotiku i programiranje te poticaj za rad u STEM područjima. Preuzimanjem i instalacijom Mind+ aplikacije za programiranje rada robota te povezivanjem s računalom trećašice i trećaši imali su priliku izraditi svoje prve programe i pripremiti se za stjecanje novih znanja u području robotike i programiranja.
Učenici osmih razreda sudjelovali su pak na radionicama automatike putem kojih su se upoznali s Arduino mikrokontrolerom i njegovim mogućnostima korištenja u sustavima upravljanja i automatizacije.
U programu Arduino IDE naučili su osnovne naredbe, slijed njihovog pisanja te njihovo značenje u radu s Arduinom. Učenici petih razreda programirali su pak igru na micro:bitu – mikroračunalu razvijenom u obliku pomagala za jednostavan i zanimljiv ulazak u svijet programiranja.
Radom u parovima učenici su se upoznali s osnovnim funkcionalnostima i dijelovima, ali i uputama za sigurno korištenje tog mikroračunala.
Svi sudionici radionica koje su u krčkoj školi bile organizirane i u djelo provedene u okrilju Europskog tjedna programiranja naposljetku su testirali svoje programe, međusobno se natjecali i uživali u igranju igara koje su sami kreirali, kao pravi programeri.
Spoznaje i vještine
Na kreativnim radionicama programiranja u sklopu projekta CodeWeek 2022. učenici su razvijali vještinu programiranja, računalno razmišljanje, kreativnost, kritičko i analitičko razmišljanje i timski rad, zaključili su organizatori i mentori malih programerki i programera, odnosno robotočarki i robotičara koji su po završetku tog edukacijsko-radioničkog programa postali bogatiji za niz novih spoznaja i vještina nastavak izgradnje kojih će mnogima među njima sigurno ostati u fokusu i u budućnosti.