Foto: Pixabay
povezane vijesti
Tržište električnih vozila nezaustavljivo raste širom svijeta. Najveća dosadašnja zapreka da električni automobili budu pristupačniji od onih s motorima s unutarnjim izgaranjem je skupa litij-ionska baterija koja trenutno košta oko 150 eura po kilovat-satu energije vozila. Konkretno, jedan osnovni model Renault Zoe košta oko 18 tisuća eura, a sama baterija preko 8 tisuća eura s obzirom da je razvija energiju od 52 kWh.
Uz to, sporo punjenje baterija i problemi sa snagom i dalje su prepreke koje treba prevladati. U svjetlu toga, korejski istraživački tim nedavno je razvio tehnologiju bržeg punjenja baterija za električne automobile.
Kako prenosi SciTechDaily, za brzo punjenje i pražnjenje Li-ionskih baterija do sada su korištene metode koje smanjuju veličinu čestica materijala za elektrode. Međutim, smanjenje veličine čestica ima nedostatak što smanjuje volumetrijsku energetsku gustoću baterija.
Istraživački tim s dva korejska sveučilišta POSTECH i Sungkyunkwan otkrio je da ako se tijekom punjenja i pražnjenja formira međufaza u faznom prijelazu može se generirati velika snaga bez gubitka energetsku gustoću baterija ili smanjenja veličine čestica što omogućuje razvoj dugotrajnijih Li-ion baterija i njihovo brže punjenje.
Kao rezultat primjene metode međufaza, elektrode Li-ionske baterije pune se do 90% u šest minuta i prazne 54% u 18 sekundi, što je obećavajući znak za razvoj Li-ion baterija velike snage.