
REUTERS
Ne samo da Trumpov obećani deal oko TikToka nije postignut brzo, pokazalo se da i dalje nije ni na pomolu, jer se na kraju dana i Kineze nešto pita, a objava Trumpa carinskog rata cijelom svijetu s naglaskom na Kinu sigurno nije pomogla
povezane vijesti
Jedna od prvih odluka Donalda Trumpa od dolaska u Bijelu kuću bilo je produženje krajnjeg roka za prodaju TikToka američkim investitorima, nakon što je ova popularna društvena mreža nakratko postala nedostupna za 170 milijuna Amerikanaca koji je koriste. Zabrana je stupila na snagu po odluci Kongresa, jednoj od rijetkih za koju su glasali i republikanski i demokratski zastupnici.
Trump je kao i u mnogo čemu u produženju krajnjeg roka prodaje postupio rubno zakonski, odluka Kongresa predviđa odgodu samo u slučaju da se stvari kreću u pravcu željene promjene vlasništva. Da stvar bude zanimljivija, kad je prošli tjedan bilo očito da prodaja nije na pomolu, Trump je ponovno donio upitnu odluku o još 75 dana odgode primjene zakona po kojem bi TikTok bio zabranjen u SAD.
TikTok je pod kontrolom ByteDancea, kineske tvrtke koju u Americi optužuju da je pod utjecajem Komunističke partije Kine i da TikTok osim za zabavu služi Kinezima za špijuniranje Amerikanaca i kao takav je ozbiljan prijetnja nacionalnoj sigurnosti SAD-a. Trump je o tome iz populističkih predizbornih razloga brzo promijenio mišljenje, najavio da će postići brz i dobar deal, tako da vuk bude sit, a ovce na broju. Drugim riječima, da društvena mreža ostane dostupna Amerikancima, da je pod kontrolom imaju američke tvrtke, a da kineski vlasnik dobije dobru kompenzaciju koja se broji u desetinama milijardi dolara.
No, ne prvi put, ne samo da Trumpov deal nije postignut brzo, pokazalo se da i dalje nije ni na pomolu, jer se na kraju dana i Kineze nešto pita, a objava Trumpa carinskog rata cijelom svijetu s naglaskom na Kinu sigurno nije pomogla.
Kinezi ionako od početka nisu raspoloženi za prepuštanje TikToka američkoj kontroli, i čini se da ustraju u tom stavu. Danas je to potvrđeno s visoke pozicije kineske vlasti, iz tamošnjeg ministarstva trgovine, s izjavom da svaki posao s TikTokom mora biti u skladu s kineskim zakonima.
“Kina se protivi nasilnom otimanju, praksama koje zanemaruju zakone tržišne ekonomije i štete legitimnim pravima i interesima poduzeća. Specifični poslovni aranžmani moraju biti u skladu s kineskim zakonom, uključujući izvoz tehnologije, što mora odobriti kineska vlada” – objavio je glasnogovornik kineskog ministarstva trgovine na njihovim web stranicama.
U prijevodu, Kinezi neće dozvoliti prodaju TikToka u Americi na način kako je to zamislio Donald Trump.