Foto: iStock
Ploča je prodano 41 milijun komada, a CD-ova tek 33 milijuna. To je povećanje od 17 posto u odnosu na 2021. godinu i prihod od gramofonskih ploča (koje su u prosjeku skuplje zbog raznih de luxe dodataka), iznosio je u SAD-u priličnih 1,2 milijarde dolara
povezane vijesti
Prema novima podacima o prihodima Udruženja diskografske industrije Amerike (RIAA) objavljenim jučer, u 2022. je gramofonska ploča (barem što se SAD-a tiče) i službeno preuzela primat u prodaji glazbe na fizičkim formatima. Drugim riječima, prvi put od 1987. broj prodanih novih gramofonskih ploča prema podacima RIAA-e je veći od prodaje CD-ova.
Ploča je prodano 41 milijun komada, a CD-ova tek 33 milijuna. To je povećanje od 17 posto u odnosu na 2021. godinu i prihod od gramofonskih ploča (koje su u prosjeku skuplje zbog raznih de luxe dodataka), iznosio je u SAD-u priličnih 1,2 milijarde dolara. U isto vrijeme prodaja CD-a je pak pala za 18 posto.
Ovaj trend u SAD-u je identičan onome u Velikoj Britaniji, s obzirom da je tamošnja Udruga trgovaca u industriji zabave (ERA), ranije objavila da je i tamo vrijednost prodaje gramofonskih ploča po prvi put nakon 1987. prestigla vrijednost prodanih CD-ova s glazbom.
No, ovi podaci ne znače automatski da je gramofonska ploča dosegla onu trgovinsku važnost koju je imala do sredine 80-ih godina, to samo znači da je postala dominantna u prodaji fizičkih formata glazbe. Fizička prodaja glazbe u ukupnim prihodima od glazbe u SAD-u sudjeluje s tek 11 posto.
Ilustracija: RIAA
Neprikosnoveni kralj glazbene industrije i najčešći izbor kupovine i konzumacije glazbe je streaming preko platformi poput Spotifyja. Čak 84 posto prihoda ostvarenih od prodaje glazbe na ovaj ili onaj način otpada na streaming. U principu, ljudi koji je tako slušaju nisu u nikakvom osobnom posjedu glazbe koju slušaju, već im je samo omogućen pristup do nje.
U isto vrijeme, kratko vrijeme vladajući digitalni dowmload kad su kupci kupovali mp3 pjesme i albume i memorirali ih u foldere na hard diskove kompjutera, mobitele i playere, polako propada. U 2022. prodaja digitalnog formata stropoštala se za 20 posto, nakon pada od 12 posto i godinu prije. Legalni digitalni download sada ima samo tri posto tržišnog udjela i donio je prihoda u prošloj godini 2 i pol puta manje negoli gramofonske ploče.