Foto: iStock
Analitičari se još ne usuđuju predviđati je li to nezaustavljiv trend ili je riječ o tome da je dio korisnika drugih tražilica iz radoznalosti išao iskušati novu, da bi se kasnije vratio staroj
povezane vijesti
Godinama su Google Chrome i Firefox bili daleko najpopularnije web tražilice, s tim da je kroz vrijeme Chrome sve više povećavao razmak od konkurencije, uključujući tu i Firefox. Microsoft se uzaludno trudio da sa svojim softverom EdgeHTML dostigne kvalitetu Chromea, da bi na kraju i odustao. U novu verziju Edge tražilice (ime Internet Explorer je odbačeno jer je bilo kontaminirano neuspjehom), Microsoft je jednostavno upotrijebio Googleov open source softver Chromium. Tražilica je napokon postala konkurentna i nije trebalo čekati dugo da pronađe nove korisnike.
Novi Egde objavljen je na samom početku ove godine, a već se u veljači po broju korisnika izjednačio s dugo mu nedodirljivom Firefoxu koji već duže vrijeme pokazuje znakove. U listopadu 2019. Firefox je kao drugi držao 8,69 posto udjela korisnika, dok je Edge pao na 5,95. U veljači 2020. Firefox je pao na 7,57 posto, Edge je skočio na 7,38 i otada Edge kontinuirano raste, a Firefox pada. Prošli je mjesec Egde tako završio na 10,22 posto udjela korisnika, a Firefox ostao na nešto više od 7 posto.
Analitičari se još ne usuđuju predviđati je li to nezaustavljiv trend ili je riječ o tome da je dio korisnika drugih tražilica iz radoznalosti išao iskušati novu tražilicu, da bi se kasnije vratio staroj. Kako god, Google ne mora strepiti jer Chrome stabilno stoji u prošlih godinu dana na rubu 70 posto udjela svih korisnika, a stabilan je i Appleov preglednik Safari s oko 3,5 posto korisnika. Računica je prilično jasna, Edge je malo otkinuo Firefoxu, nešto je korisnika koji još koriste Explorer prešlo na Edge i očito su drugi mali preglednici koji se vrte ispod 1 posto udjela na „tržištu“ izgubili ponešto korisnika s novim Edgeom.