Foto: iStock
Embargo na uporabu Metinih AI oglašivačkih alata ne odnosi se samo na političke kampanje, nego i na druge „regulirane“ industrije gdje bi moguća proizvodnja lažnih vijesti mogla biti društveno štetna, poput zdravstvenih i financijskih usluga
povezane vijesti
Vlasnik Mete Mark Zuckerberg, a ujedno i najvećih društvenih mreža na svijetu, Facebooka i Instagrama, na kraju je izgleda poslušao apel američkih kongresmenki da zabrane oglašivačima i agencijama za politički marketing da koriste njihove nove alate za generiranje oglasa pomoću umjetne inteligencije, što može dovesti do multipliciranja širenja izbornih dezinformacija.
Prije nekih mjesec dana dvije kongresmenke poslale su pismo Zuckerbergu i izvršnoj direktorici X-a, odnosno Twittera Lindi Yaccarino izražavajući zabrinutost da bi oglasi i objave generirane umjetnom inteligencijom u predizbornim kampanjama mogli ozbiljno narušiti imperativ poštenih izbora. Pismo je koincidiralo s objavom Mete da širi pristup oglašivačima njihovim reklamnim alatima pogonjenim umjetnom inteligencijom koji na osnovu jednostavnih tekstualnih uputa mogu stvoriti slikovne oblike, pozadine i manipulirati fotografijama.
Briga američkih zakonodavaca ima debelih temelja, već smo vidjeli da takvi oglasi mogu iskriviti stvarnost i biti uvjerljivi, pa smo vidjeli Toma Hanksa kako prodaje zubarske usluge, papa Franjo nosi dizajnersku zimsku bijelu jaknu, i američke političare u situacijama u kojima zapravo nisu nikad bili. O tome kako se pomoću umjetne inteligencije može uvjerljivo generirati bilo čiji glas i „staviti“ mu u usta nešto što nikad nije i ne bi rekao, ne treba niti govoriti. Takve mogućnosti vrlo su plodno tlo za „fake news“ na koje mogu nasjesti milijuni. Što je najgore, ne trebaju ni poteći od marketinških agencija, već od raznih internetskih trolova koji imaju pristup odgovarajućim AI alatima.
Iz X-a se još nisu oglasili, no Meta je na kraju odgovorila na apel odnosno zahtjev dvije demokratske predstavnice u Kongresu Amy Klobuchar i Yvette Clarke.
Doduše, iz objave Mete, vidljivo je da embargo na uporabu njihovih AI oglašivačkih alata ne odnosi se samo na političke kampanje, nego i na druge „regulirane“ industrije gdje bi moguća proizvodnja lažnih vijesti mogla biti društveno štetna, kao da su htjeli izbjeći situaciju u kojoj izgleda kao da su se povinovali političarima.
“Dok nastavljamo testirati nove generativne AI alate za stvaranje oglasa u Ads Manageru, oglašivačima koji pokreću kampanje koje se kvalificiraju kao oglasi za stanovanje, zapošljavanje ili kredite ili socijalna pitanja, izbore ili politiku, ili su povezane sa zdravstvom, farmaceutskim proizvodima ili financijskim uslugama, nije trenutno dopušteno koristiti ove značajke generativne umjetne inteligencije“ – stoji u ovotjednoj objavi Mete.
Za razliku od Mete i X-a, Google političari nisu morali nagovarati da političke kampanje udalje od oglasa koje generira umjetna inteligencija. Znajući valjda kakve to zamke krije, Google je uvodeći slične AI alate za kreiranje oglasa odmah isključio mogućnost da se politički oglasi kreiraju na taj način tako da postoji niz riječi vezanih uz političke kampanje na čiju uporabu kod „instruiranja“ umjetne inteligencije pri pravljenju oglasa, alat jednostavno odbija „suradnju“.
Kako javlja Reuters, sredinom studenog u Googleu misle dodatno postrožiti politiku objave oglasa u političkim kampanjama. Naime, oni koji na ovaj ili onaj način oglašavaju preko Googleovih servisa, morat će uz uglas jasno naznačiti da sadržaj ima „sintetičku“ narav, odnosno opisuje i oslikava ljude i događaje na nerealan, AI generirani način. Dakako, ukoliko je s oglasom to zaista i slučaj.
I druge mreže poput TikToka i Snapchata ograničili su ili oglase vezane uz političke kampanje u potpunosti ili ograničavaju AI generirani politički sadržaj. X, odnosno Twitter još nema niti jedan generativni alat za kreiranje oglasa, a moguće da ga neće niti imati u skoro vrijeme, jer vlasnik Elon Musk smatra da upotreba umjetne inteligencije može imati katastrofalne posljedice. Bez obzira što je i sam ustanovio i financira tvrtku za razvoj umjetne inteligencije neki je na sastanku s britanskim premijerom Sunakom rekao da bi umjetna inteligencija mogla postati „najrazornija sila u povijesti“. Ne toliko iz straha što se pomoću nje mogu lakše širiti lažne vijesti, već zato što će doći trenutak kad će umjetna inteligencija moći obavljati većinu poslova koje danas obavljaju ljudi.