Foto: iStock
Trenutno nije potpuno jasno kako će naočale izgledati, i koje će točno funkcije biti integrirane u njih, a iz Ray-Bana sugeriraju da ne samo da će izgledati kao normalne, već će vjerojatno imati i gotovo normalne leće
povezane vijesti
U ovotjednom izvještaju o kvartalnoj dobiti i budućim planovima, izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg potvrdio je da će njegova tvrtka uskoro lansirati svoje dugo očekivane Ray-Ban „pametne naočale“ u sklopu svojih planova da postane „metaverse tvrtka“.
Naočale je prethodno spominjao bivši potpredsjednik Facebook Reality Labs odjela, Hugo Barra, koji je na Twitteru poručio da biti lansirane tijekom 2021. godine, no globalna pandemija koronavirusom promijenila je planove mnogih tvrtki pa se može samo nagađati kada će izaći na tržište, posebice jer sam Zuckerberg u srijedu nije komentirao vremenski okvir.
Ipak, otkriveno je kako će naočale biti napravljene u partnerstvu s tvrtkom Essilor Luxottica, licenciranim proizvođačem branda Ray-Ban.
“Uzbuđuje me pomisao da ćemo pametne naočale pružiti ljudima i nastaviti napredovati na putu prema naočalama s potpunom proširenom stvarnošću u budućnosti” – rekao je Zuckerberg tijekom svog razgovora o zaradi s investitorima.
Trenutno nije potpuno jasno kako će naočale izgledati, i koje će točno funkcije biti integrirane u njih, a iz Ray-Bana sugeriraju da ne samo da će izgledati kao normalne, već će vjerojatno imati i gotovo normalne leće. U ovom poslu Ray-Ban je taj koji će dizajnirati okvir.
Jedan od velikih problema s AR (Augmented Reality) naočalama je podrška za niz dioptrijskih leća zbog njihovih često čudnih dizajna leća i okvira. Potvrđeno je kako naočale neće imati vlastite zaslone što znači da će se oslanjati na audio, slično kao Echo Frames od Amazona.
Iako još ništa nije definitivno potvrđeno, moguće je da će se naočale bežično povezivati s mobitelom, barem dok Facebook ne razvije tehnologiju neuronskog ulaza koji se nosi na ručnom zglobu kao ključno sučelje za VR i AR uređaje. I sam Zuckerberg je naglasio kako je konačni cilj tvrtke da VR uređaji evoluiraju u AR naočale ili da se dvije tehnologije isprepletu u nešto treće.
Iako su ambicije Facebooka i njegovih konkurenata poput Applea, Amazona i Microsofta poprilično velike, put do AR naočala mogao bi potrajati veći dio ovog desetljeća. Ove Ray-Ban naočale su tek prvi korak, i ne, nisu niti VR, niti AR, već samo „pametne“ u određenoj mjeri.